کد مطلب: ۸۷۸۰۶۳

خدمات بانکی و مالیاتی برای چه کسب‌وکارهایی قطع می‌شود؟

خدمات بانکی و مالیاتی برای چه کسب‌وکارهایی قطع می‌شود؟

به گفته رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار از سال ۱۴۰۳، ارائه سرویس‌های حکومتی و خدمات بانکی به کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند قطع می‌شود و بر اساس قانون، باید تمام مجوزهای کاغذی تا نیمه دوم امسال تبدیل به شناسه یکتا شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید امیر سیاح با بیان اینکه از سال 1403، ارائه سرویس‌های حکومتی و خدمات بانکی به کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند قطع می‌شود، گفت: براین اساس، مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور mojavez.ir صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجهه خواهند شد.

وی افزود: طبق قانون، بانک باید به فعال اقتصادی حساب تجاری اختصاص دهد و لازمه این امر داشتن شناسه یکتا است. شناسه یکتا نیز در حقیقت مجوز الکترونیکی است که از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، باید تمام مجوزهای کاغذی تا نیمه دوم امسال تبدیل به شناسه یکتا شوند، گفت: ️مجوزهایی که از سال 1402 به بعد خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شده و در بانک اطلاعات کسب و کارها ثبت نشده باشند، از نظر دولت اعتبار قانونی ندارند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.