کد مطلب: ۸۷۸۲۵۷

۳۲ میلیون نفر در کشور بیمه سلامت شدند

32 میلیون نفر در کشور بیمه سلامت شدند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رایگان شدن بیمه سلامت برای ۳۲ میلیون نفر از جمعیت کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر محمدمهدی ناصحی، امروز(۱۹ مهر) در آیین افتتاح نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور در کرمانشاه، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور بیش از ۴۵ میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت، ۳۲ میلیون نفر بصورت رایگان بیمه شده‌اند.

ناصحی با اشاره به گستردگی خدمات بیمه سلامت گفت: در تلاشیم در کنار گستردگی سطح خدمات، عمق و کیفیت خدمات را نیز ارتقاء دهیم.

ناصحی در ادامه با اشاره به ۲۰ دستاورد و خدمات ارزشمند بیمه سلامت در کشور گفت: یکی از این خدمات نسخه نویسی الکترونیک است که گنجینه ای ارزشمند برای برنامه ریزی و اطلاعات در حوزه سلامت کشور محسوب می شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۹۸ درصد نسخ پزشکی بصورت الکترونیک صادر می شود.

هزینه بیماران خاص و صعب العلاج با بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت طرح دارویار، رایگان شدن هزینه بیماران خاص و صعب العلاج و رایگان شدن بیمه پنج دهک پایین درآمدی را از دیگر خدمات ارزشمند بیمه سلامت عنوان کرد.

ناصحی در ادامه از به روز بودن پرداخت های بیمه سلامت خبر داد و افزود: در حال حاضر مطالبات مراکز دولتی تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در این مراسم با قدردانی از خدمات ارزشمند بیمه سلامت گفت: این سازمان خدمات ارزشمندی ارائه کرده که گره های اساسی را در حوزه سلامت کشور باز کرده است.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از خدمات این سازمان گفت: زمین مورد نیاز در شهرستانهایی از استان که ساختمان بیمه سلامت در آنها بصورت استیجاری است را فراهم خواهیم کرد تا پایگاه دائمی برای ارائه خدمات بیمه سلامت در این شهرستانها فراهم شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.