کد مطلب: ۸۷۸۳۳۷

فرزین به مراکش رفت/ پیگیری توسعه همکاری‌های پولی و بانکی با اعضای بریکس

فرزین به مراکش رفت/ پیگیری توسعه همکاری‌های پولی و بانکی با اعضای بریکس

رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و رایزنی با همتایان خود در راستای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی دو و چندجانبه وارد مراکش شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا فرزین در حاشیه این اجلاس با مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول و همچنین با جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به نقل از ایرنا، اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ میلادی به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) به میزبانی مراکش در حال برگزاری است. این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شوند.

در اجلاس اخیر سران بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که اوایل شهریور ماه در آفریقای جنوبی برگزار شد، با پیوستن اعضای جدید به گروه اقتصادی موافقت شد که جمهوری اسلامی ایران جمله این کشورهاست.

سفر فرزین به قطر

همچنین فرزین چندی پیش در چارچوب دیپلماسی منطقه‌ای دولت و همچنین به منظور تقویت و توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی با همسایگان به دوحه پایتخت قطر سفر کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در این سفر که معاون ارزی این بانک نیز وی را همراهی کرد با شیخ بندر بن محمد بن سعود آل ثانی، رئیس بانک مرکزی قطر دیدار و گفتگو کرد.

آن‌طور که ایسنا نوشته است، گفتنی است طی ماه اخیر منابع ارزی ایران که سال‌ها در کره جنوبی بلوکه شده بود به حساب‌های ایران نزد دو بانک قطری واریز شده است.

در دیدار دکتر محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان با شیخ بندر بن‌محمد آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر، همچنین راهکارهای توسعه روابط مالی و بانکی دو کشور را مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این نشست که معاونین و مدیران کل ارزی این دو بانک نیز حضور داشتند، روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تاکید کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.