کد مطلب: ۸۸۹۳۹۶

فروش ۱۷ هزار میلیارد تومان ‌از اموال و سهام بانک ها

فروش ۱۷ هزار میلیارد تومان ‌از اموال و سهام بانک ها

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در این سازمان هیچ‌گونه خط قرمزی برای اقدامات نظارتی و مبارزه با فساد وجود ندارد، از فروش بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان از اموال و سهام بانک ها با ورود بازرسی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد رحمانیان، قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نوع کشورها در مبارزه با فساد متفاوت است، ادامه داد: مبارزه با فساد مورد نظر تمامی مجامع و‌ مردم است.

وی با بیان اینکه برای فساد تعاریف متفاوتی وجود دارد، بیان کرد: فساد هم در تمامی حوزه‌ها آثار بسیار نامطلوبی دارد و مشروعیت یک نظام سیاسی را زیر سوال می‌برد و باعث بی‌ثباتی می‌شود.

رحمانیان با تاکید بر اینکه فساد باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود، افزود: فساد باعث از بین رفتن امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود و فرار سرمایه‌گذار را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه همه باید در مقوله مبارزه با فساد حساس باشند، گفت: نباید برای پیشگیری و مبارزه با فساد فقط منتظر اقدام دستگاه‌های نظارتی بود چرا که در قانون ارتقای نظام سلامت اداری برای مدیران در مبارزه با فساد تکلیف قانونی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان‌خود به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد اشاره و بر ضرورت پیشگیری از وقوع فساد تاکید کرد.

وی یکی از مشکلات این استان را قاچاق سوخت دانست و با انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها برای ایجاد سامانه‌ها، گفت: یکی از برنامه‌های سازمان پیگیری این موضوع است، در این خصوص باید تذکر داد که مبادا مدیران بعدا گلایه‌مند شوند.

رحمانیان گفت: به موجب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 14 دستگاه باید 21 سامانه برای پیشگیری از قاچاق سوخت ایجاد کنند که برخی از دستگاه‌ها اراده کافی برای این کار نداشته‌اند در حالی که این قانون ضمانت اجرای کیفری برای ترک فعل و سهل‌انگاری آنها پیش‌بینی کرده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: قانون در هر شرایطی باید اجرا شود نه اینکه قانون را به نفع خودمان تفسیر کنیم.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بازرسی را حمایت از واحدهای تولیدی دانست و از احیای 110 واحد تولیدی با ورود سازمان بازرسی خبر داد.

فروش ۱۷ هزار میلیارد تومان ‌از اموال و سهام بانک ها با ورود سازمان بازرسی

وى با اشاره به ورود سازمان بازرسی به موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها، بیان کرد: از ابتدای سال جاری با ورود سازمان بازرسی بیش از 17 هزار میلیارد تومان از اموال و سهام بانک ها به فروش رفته و همچنین بیش از 1100 میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و وصول شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: این استان دارای مشکلاتی در حوزه آب و … است و یا وجود اقدامات موثر نظام تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بررسی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران در رابطه با مبارزه با قاچاق سوخت

رحمانیان همچنین در حاشیه مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون برنامه‌های نظارتی سازمان بازرسی برای مبارزه با قاچاق سوخت گفت: در سازمان بازرسی کل کشور با توجه به قاچاق روزانه میزان قابل توجهی سوخت در سراسر کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان یک برنامه نظارتی برای کل کشور طراحی شده که در صورت اجرایی شدن برنامه به عهده بازرسی امور نفت است.

وی ادامه داد: بر این اساس عملکرد مسئولان و دستگاه‌ها از بعد نظارتی بررسی و در چارچوب قانون و مقررات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: علاوه بر این سازمان بازرسی راهکار‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه مبارزه یا قاچاق سوخت ارائه می‌دهد تا این موضوع به حداقل ممکن برسد.

رحمانیان در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اقدامات سازمان بازرسی برای رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به طور حتم در این سفر علاوه بر شناسایی مشکلات در صورتی که رفع آن‌ها نیاز به پیگیری در سطح ملی باشد سازمان بازرسی از مرکز پیگیری خواهد کرد.

نگاه دستگاه نظارتی مچ‌گیری نیست

معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز از تعامل سازنده بازرسی با مدیران دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد و گفت: در بسیاری از مواقع شورای دستگاه‌های نظارتی با نقشی تاثیرگذار بسیاری از موانع را از پیش روی‌ مدیران برداشته است.

عباسعلی ارجمندی با اشاره به اینکه نگاه دستگاه نظارتی مچ‌گیری نیست و به دنبال رفع مشکلات است، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی خواستار تعامل با بازرسی شد و‌ تاکید کرد: اگر امور بر اساس قانون باشد نباید از دستگاه های نظارتی ترس و واهمه داشت.

همچنین محمدرضا شهریاری‌نژاد بازرس سابق سیستان و بلوچستان نیز به برخی از اقدامات انجام شده اشاره کرد.

غلامرضا کوهی بازرس کل استان سیستان و بلوچستان هم در این مراسم موضوعاتی را مطرح کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا رئیس‌کل دادگستری این استان، حجت‌الاسلام موسی فتوحی رئیس منطقه دو سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران حضور داشتند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.