خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۶۹۱۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پرداخت ۳۸,۴۵۴ همت وام فرزندآوری تا پایان دی ماه/ صف دریافت تسهیلات فرزند به ۳۴۸ هزار نفر رسید

پرداخت 38,454 همت وام فرزندآوری تا پایان دی ماه/ صف دریافت تسهیلات فرزند به 348 هزار نفر رسید

با پرداخت 62 هزار و 186 فقره وام فرزندآوری در دی ماه، مجموع تسهیلات فرزند پرداختی توسط بانک‌ها در 10 ماهه امسال به 621 هزار و 124 فقره رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، با پایان دی ماه سال جاری، بانک مرکزی چندی پیش با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، آمار و ارقام پرداخت وام فرزندآوری تا پایان دهمین ماه سال جاری را برای عموم منتشر کرد. با استناد به آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، در طول دی ماه امسال، بیش از 62 هزار و 186 نفر از متقاضیان وام فرزندآوری، موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند و مجموع وام‌های پرداختی از سوی بانک‌ها در این ماه نیز به حدود سه هزار و 985 میلیارد تومان رسیده است.

چقدر وام فرزندآوری تا پایان دی ماه پرداخت شد؟

بررسی کل تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده تا پایان دی ماه سال 1403 نیز نشان می‌دهد که بانک‌ها در ده ماهه امسال به 621 هزار و 124 نفر از متقاضیان وام فرزندآوری، این تسهیلات را پرداخت کرده‌اند. به این ترتیب، مجموع رقم تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده توسط بانک‌ها تا پایان این ماه از 38 هزار و 454 میلیارد تومان عبور کرده است.

کاهش تعداد وام‌های فرزندآوری در سال 1402

از آنجا که در حال حاضر آماری از رقم پرداخت وام فرزندآوری در ده ماهه 1401 در وبسایت رسمی بانک مرکزی موجود نیست، نمی‌توان به طور دقیق داده‌های سال جاری را با سال گذشته مقایسه کرد. با این وجود، می‌توان آمار و ارقام امسال را نسبت به داده‌های منتشر شده در 15 دی ماه سال جاری بررسی کرد.

بر این اساس، با وجود اینکه مجموع مبلغ پرداختی در سال جاری، نسبت به سال گذشته، بیش از 48 درصد افزایش یافته، تعداد کسانی که این وام را دریافت کرده‌اند، بیش از 22 هزار نفر کاهش یافته است. این در حالیست که بازه زمانی مورد بررسی در سال گذشته، از 31 فروردین تا 15 دی ماه بوده و 46 روز کمتر از این بازه زمانی سال جاری است.

صف وام فرزندآوری کوتاه‌تر شد

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در بررسی پرداخت وام فرزندآوری، صف دریافت این وام است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در پایان دی ماه امسال، همچنان 347 هزار و 947 نفر در صف این وام هستند. این در حالیست که با وجود طولانی‌تر شدن صف وام فرزندآوری نسبت به 304 هزار نفری که در ابتدای سال در این صف قرار داشتند، تعداد افراد این صف در طول دی ماه، 27 هزار و 874 نفر کاهش یافته است.

کدام بانک بیشترین وام فرزندآوری را پرداخت کرد؟

بخشی از گزارش بانک مرکزی مربوط به عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت وام فرزندآوری است. بر این اساس، بانک ملی ایران با پرداخت 134 هزار و 709 فقره وام فرزندآوری به مبلغ هشت هزار و 444 میلیارد تومان تا پایان دی ماه، بیشترین سهم از پرداخت این تسهیلات را تصاحب کرده است. پس از بانک ملی نیز بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و سپه، دیگر بانک‌های هستند که بیشترین وام فرزندآوری را پرداخت کرده‌اند. در مقابل اما کمترین میزان پرداخت تسهیلات فرزند متعلق به بانک‌های ایران و ونزوئلا، قرض‌الحسنه رسالت و خاورمیانه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.