کد مطلب: ۸۹۸۴۷۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد شرکت‌های بیمه در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲/ بیمه دی، ۴۰ درصد از کل خسارت صنعت بیمه را متحمل شد

بررسی عملکرد شرکت‌های بیمه در 10 ماهه سال 1402/ بیمه دی، 40 درصد از کل خسارت صنعت بیمه را متحمل شد

طبق آمار بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه ایران، دانا و آسیا، بیشترین مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی را تا پایان دی ماه، به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت بیمه مرکزی ایران در بخشی از جدیدترین گزارش خود از آمار و ارقام عملکرد صنعت بیمه کشور تا پایان دی ماه سال 1402، وضعیت شرکت‌های بیمه‌ای را زیر ذره‌بین برده است. در این گزارش، علاوه بر تعداد و مبلغ بیمه‌نامه‌های صادرشده و خسارت‌های پرداخت‌شده توسط هر شرکت بیمه در 10 ماهه سال جاری، وضعیت نسبت خسارت این شرکت‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نگاهی به داده‌های منتشر شده توسط بیمه مرکزی حاکی از آن است که در 10 ماهه امسال، شرکت بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی کشور، چه از لحاظ تعداد و چه از دیدگاه مبلغ حق بیمه‌های تولیدی، رقم بالاتری را نسبت به دیگر شرکت‌های این صنعت ثبت کرده است. شرکت بیمه ایران همچنین در مبلغ خسارت پرداختی نیز بیشترین میزان را رقم زده اما شرکت بیمه دی با اختلافی قابل توجه، بیشترین تعداد پرداخت خسارت را متحمل شده است.

شرکت بیمه دی 24 میلیون فقره خسارت پرداخت کرد

با استناد به داده‌های بیمه مرکزی ایران، شرکت بیمه ایران طی 10 ماه سال 1402 بیش از 23 میلیون و 614 هزار بیمه‌نامه صادر کرده که این رقم، تنها شرکت بیمه دولتی ایران را در صدر صادرکنندگان بیمه‌نامه در کشور تبدیل کرده است.

پس از بیمه ایران نیز، شرکت‌های بیمه آسیا و دانا با صدور به ترتیب 9 میلیون و 901 هزار بیمه‌نامه و پنج میلیون و 754 هزار بیمه‌نامه، در ادامه این فهرست جای گرفتند. این در حالی‌ست کمترین تعداد بیمه‌نامه صادرشده در این مدت، مربوط به دو شرکت بیمه کاریزما و باران است که به‌طور تخصصی در زمینه بیمه زندگی فعالیت می‌کنند.

از سوی دیگر، بررسی تعداد خسارت‌های پرداختی حاکی از آن است که شرکت بیمه دی تا پایان دی‌ماه بیش از 24 میلیون و 384 هزار فقره خسارت پرداخت کرده که این رقم، بیش از دو برابر شرکت دوم در این فهرست، یعنی شرکت بیمه ایران است که 11 میلیون فقره خسارت پرداخت کرده است. شرکت‌های بیمه دانا و کوثر نیز در ادامه فهرست بیشترین تعداد خسارت پرداختی قرار دارند.

لازم به ذکر است، آمارها نشان می‌دهند که شرکت بیمه دی در این مدت بیش از 40 درصد کل موارد خسارت در صنعت بیمه ایران را متحمل شده است.

تعداد بیمه شرکت ها دی

کدام شرکت بیمه بیشترین خسارت را پرداخت کرد؟

بخش دیگری از گزارش بیمه مرکزی، به حق بیمه‌های تولیدی تا پایان دی ماه مربوط است که بر اساس آن، شرکت‌های بیمه ایران با 55 هزار و 376 میلیارد تومان، بیمه دانا با 28 هزار و 418 میلیارد تومان و بیمه آسیا با 23 هزار میلیارد تومان، در زمینه صدور بیمه‌نامه از رقبای خود پیشی گرفته‌اند.

بررسی مبلغ خسارت‌های پرداختی حاکی از آن است که سه شرکت بیمه ایران، دانا و آسیا، با ارقام به ترتیب 32 هزار و 417 میلیارد تومان، 15 هزار و 650 میلیارد تومان و 13 هزار و 737 میلیارد تومان، بیشترین خسارت‌ها را پرداخت کرده‌اند. همچنین شرکت بیمه دی که در تعداد خسارت‌های پرداختی پیشتاز بود، در زمینه مبلغ این خسارت‌ها در رده چهارم قرار دارد.

در طرف مقابل اما کمترین تعداد و مبلغ خسارت پرداختی نیز به دو شرکت بیمه زندگی کاریزما و باران اختصاص پیدا کرده است.

مبلغ بیمه شرکت ها دی

فاصله نجومی نسبت خسارت دو شرکت بیمه زندگی

شرکت بیمه مرکزی در گزارش خود به ارائه آمار نسبت خسارت به تفکیک شرکت‌های بیمه نیز پرداخته است. نسبت خسارت از مهم‌ترین شاخص‌های بیمه‌ای به شمار می‌رود که نشان می‌دهد که چه میزان از حق بیمه‌‌‌های دریافتی شرکت‌های بیمه، در قالب خسارت به بیمه‌‌‌گذاران برگشت داده‌‌‌ شده یا خواهد شد.

نکته قابل توجه در داده‌های نسبت خسارت شرکت‌های بیمه، حضور دو شرکت بیمه زندگی در ابتدا و انتهای طیف این نسبت است. طوری که شرکت بیمه زندگی باران، نسبت خسارت 109 درصدی را ثبت کرده اما این رقم برای بیمه زندگی کاریزما، معادل حدود چهار درصد است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بانک و بیمه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.