کد مطلب: ۸۹۹۸۹۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پرداخت ۴۲ همت وام فرزندآوری تا پایان بهمن ماه/ تعداد تسهیلات فرزند ۱۰۰ هزار فقره‌ کاهش یافت

پرداخت 42 همت وام فرزندآوری تا پایان بهمن ماه/ تعداد تسهیلات فرزند 100 هزار فقره‌ کاهش یافت

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند که همچنان حدود 330 هزار نفر در صف وام فرزندآوری هستند که این رقم در مقایسه با ابتدای سال، 25 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی هر ماه با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، داده‌های پرداخت وام فرزندآوری را به تفکیک عملکرد هر یک از بانک‌های عامل منتشر می‌کند. حال به تازگی آمارهای پرداخت وام فرزندآوری مربوط به بهمن ماه نیز منتشر شده که بر اساس آن، در طول بهمن ماه امسال، 62 هزار و 959 نفر تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده‌اند. همچنین محسابه رقم ریالی این تسهیلات پرداخت شده نیز حاکی از آن است که شبکه بانکی کشور در این مدت بیش از چهار هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری اعطا کرده‌اند.

رشد 39 درصدی پرداخت وام فرزندآوری

با استناد به داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، آمار کل وام‌های فرزندآوری در 11 ماهه سال 1402 از رقم 42 هزار و 467 میلیارد تومان عبور کرده و این مبلغ در قالب 684 هزار و 83 نفر تسهیلات به واجدان شرایط پرداخت شده است. همچنین بر اساس اظهارات مهدی صباحی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، مبلغ وام فرزندآوری شده تا پایان بهمن ماه سال 1402 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش پیدا کرده است.

تعداد پرداخت وام فرزندآوری کاهش یافت

 با وجود اینکه این مقام مسئول بانک مرکزی در اظهارات خود به میزان تغییر تعداد تسهیلات فرزندآوری پرداختی نسبت به سال گذشته اشاره‌ای نکرده است، می‌توان با استفاده از داده‌های سال گذشته بانک مرکزی این رقم را تخمین زد.

بررسی گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی در روز 23 بهمن ماه 1401 حاکی از آن است که بانک‌های کشور از تاریخ 31 فروردین تا 14 اسفند ماه سال گذشته به 790 هزار نفر وام فرزندآوری پرداخت کرده‌ بودند. به عبارت دیگر، در یک بازه زمانی تقریبا برابر، تعداد تسهیلات فرزندآوری پرداختی در سال 1402 نسبت به سال گذشته، بیش از 100 هزار فقره کاهش یافته است.

صف وام فرزندآوری به 330 هزار نفر رسید

بخشی دیگر از داده‌های بانک مرکزی، وضعیت صف دریافت وام فرزندآوری را زیر ذره‌بین می‌برد. بر این اساس، در پایان بهمن ماه امسال همچنان 329 هزار و 865 نفر از واجدان شرایط، در انتظار دریافت این وام هستند. با وجود اینکه تعداد افراد این صف در طول بهمن ماه امسال بیش از 18 هزار نفر کاهش یافته است، بررسی‌ها نشان می‌دهند که در طول 11 ماهه سال 1402 به طور خالص حدود 25 هزار نفر به این صف اضافه شده‌اند.

کدام بانک‌ها بیشترین وام فرزندآوری را پرداخت کردند؟

نگاهی به عملکرد هر یک از بانک‌ها در زمینه پرداخت وام فرزندآوری از آن حکایت دارد که بانک ملی ایران با پرداخت 140 هزار و 766 فقره تسهیلات به مبلغ هشت هزار و 831 میلیارد تومان همچنان در پرداخت این وام پیشتاز است. همچنین دو بانک ملت و صادرات نیز با پرداخت به ترتیب هشت هزار و 524 میلیارد تومان و پنج هزار و 211 میلیارد تومان در رده‌های بعدی بیشترین پرداخت وام فرزند قرار دارند. از سوی دیگر اما سه بانک ایران و ونزوئلا، رسالت و خاورمیانه نیز کمترین وام فرزندآوری را پرداخت کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرزو

    من که یکسالع توصفم بانک رفاه کارگران