کد مطلب: ۹۰۳۵۹۳

ابلاغ امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه

ابلاغ امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه

بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را به مدت یک‌سال استمهال کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی در بخشنامه شماره 03.722 مورخ 6 فروردین ماه سال 1403 موارد زیر را ابلاغ کرد:

بدین‌‌ وسیله بند "ض" تبصره (7) قانون بودجه سال 1403 کل کشور به شرح ذیل ابلاغ می‌شود:

"‌ض‌‌‌‌- بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد (2،000،000،000) ریال با سررسیدهای تا پایان سال 1402 تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) و بر اساس آیین‌نامه اجرائی تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌سال استمهال کنند. 

بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (150،000،000،000،000) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل بند «م» ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) تضمین و پرداخت خواهد شد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر شش ماه یک‌بار به کمیسیون‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند."

شایان ذکر است، تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.