فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۲۳۶

از بیمه نبودن موتورسواران تا هزینه های سنگین درمان و بیمه تکمیلی

از بیمه نبودن موتورسواران تا هزینه های سنگین درمان و بیمه تکمیلی

یکی از موضوعاتی که باید در اولویت سیاست گذار باشد کاستن هزینه‌های بیمه شخص ثالث است، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بسیاری از موتورسواران به علت هزینه بالا بیمه شخص ثالث ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صنعت بیمه‌ای کشور اولویت‌های زیادی برای دولت چهاردهم دارد اما مهمترین اولویت‌ها به شرح زیر است:

بیمه شخص ثالث

یکی از موضوعاتی که باید در اولویت سیاست گذار باشد کاستن هزینه‌های بیمه شخص ثالث است، پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد بسیاری از موتورسواران به علت هزینه بالا بیمه شخص ثالث ندارند.

متأسفانه در تصادفات موتورسیکلت سواران با خودروها بسیار مشکل ایجاد شده و به علت نداشتن بیمه شخص ثالث در بیشتر موتورسواران رانندگان خودروها متضرر شده و نمی‌توانند هزینه‌های خسارت خود را تأمین کنند. موتورسواران نیز به شدت بد رانندگی کرده و تعداد حوادث موتورسواران به شدت بالاست. یکی از آسیب دیدگان تصادف با موتورسواران به خبرنگار مهر می‌گوید: تاکنون ۳ موتورسوار از پشت با خودروی من تصادف کرده و پلیس نیز آنان را مقصر اعلام کرده است اما به علت نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسواران نتوانستم هزینه خسارت را دریافت کنم و تنها راه زندانی کردن موتورسوار بود که این کار را نکردم.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد در زمان تصادف موتورسوار با خودروهای گران قیمت خارجی مشکل حادتر بوده و جز زندانی کردن موتورسواری که بیمه شخص ثالث ندارد راهکار دیگری نیست.

باید با پیگیری‌های پلیس و بیمه مرکزی این مشکل حل شود، علاوه بر موتورسواران بسیاری از رانندگان تاکسی نیز توان بیمه شخص ثالث را ندارند، هزینه بیمه شخص ثالث برای یک خودروی ایرانی مانند پژوپارس در کمترین حالت بیش از ۶ میلیون تومان است و برای افرادی که شغل کارمندی دارند باید نیمی از درآمد خود را بابت هزینه بیمه پرداخت کنند که قابل قبول نیست.

افزایش پوشش بیمه عمر

یکی از موضوعات مهم دیگر اولویت دار در صنعت بیمه، افزایش پوشش بیمه عمر است به علت کاهش ارزش ریال در سال‌های متوالی این بیمه از سبد مردم خارج شده است، به نظر می‌رسد تنها راه احیای این بیمه به روزکردن دارایی‌ها با طلا و یا فلزات گرانبهای دیگر باشد و بیمه گذار می‌تواند به جای ریال از طلا به عنوان ذخیره دارایی استفاده کند.

افزایش پوشش بیمه تکمیلی درمان

مهمترین موضوع بیمه‌ای کشور افزایش پوشش بیمه تکمیلی درمان است، متأسفانه هزینه درمان به شدت بالاست و بیمه تأمین اجتماعی نیز کفاف هزینه‌ها را نداده و به علت زیانده بودن شستا، سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند به طور کامل پوشش بیمه‌ای درمان را تأمین کند.

تنها راه حل بیمه‌های تکمیلی درمان هستند و باید با پلن های متفاوت و به صرفه برای قشر کارمند و کارگر، بیشتر مردم را تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار داد.

مشکل دیگر بیمه‌های تکمیلی درمان فرار کردن این بیمه‌ها از تعهدات خود است که با روش‌های مختلف صورت گرفته و باعث آزار و اذیت بیماران شده است.

افزایش عمق دهی به صنعت بیمه

افزایش عمق دهی به صنعت بیمه و احیا کردن این صنعت به میزان صنعت پولی- مالی کشور یکی از دغدغه‌های فعالان صنعت بیمه است که دولت بعد با سیاست گذاری‌های جدید می‌تواند این اقدام را عملیاتی کند.

بیمه حوادث

بیمه حوادث از آن دست بیمه‌هایی است که تا اتفاقی پیش نیاید ضرورت آن حس نمی‌شود، اما به علت افزایش حوادث طبیعی در کشور مانند سیل و زلزله و آتش سوزی، باید به صرفه ترین و بهترین بیمه حوادث برای مردم ایجاد شود، پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد سقف بیمه حادثه ساختمان، ۱۰۰ میلیون تومان بوده که بسیار ناچیز است و باید افزایش جدی یابد.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.