فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۸۲۵

«تجارت‌نیوز» آمار پرداخت وام به دستگاه‌های اجرایی را بررسی می‌کند:

پرداخت ۲۹.۵ همت وام به دستگاه های اجرایی در سه ماهه ۱۴۰۳/ ۳۸.۵ درصد از تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی رسید

پرداخت 29.5 همت وام به دستگاه های اجرایی در سه ماهه 1403/ 38.5 درصد از تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی رسید

سازمان تامین اجتماعی، شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی و صندوق بازنشستگی کشوری، بیشترین آمار پرداخت وام به دستگاه های اجرایی در بهار را به خود اختصاص دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی در ادامه روند شفاف‌سازی آمار و ارقام تسهیلات شبکه بانکی، روز گذشته داده‌های مربوط به پرداخت وام به دستگاه های اجرایی در بهار 1403 را منتشر کرد. بررسی آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که 74 دستگاه اجرایی کشور در سه ماهه نخست سال جاری، طی 297 فقره وام بانکی، بیش از 29 هزار و 584 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. البته 38.5 درصد از کل این مبلغ، تنها به یک دستگاه اجرایی اختصاص یافته است.

وام دستگاه ها

سطله سازمان تامین اجتماعی بر آمار وام به دستگاه های اجرایی

بر اساس آمار و ارقام بانک مرکزی ایران، سازمان تامین اجتماعی در مقایسه با دیگر دستگاه‌های اجرایی، بیشترین وام بانکی را در سه ماهه نخست امسال دریافت کرده است. طوری که مبلغ وام دریافتی توسط این سازمان به 11 هزار و 397 میلیارد تومان رسیده که این مبلغ، معادل 38.5 درصد از کل تسهلات اعطایی به دستگاه‌های اجرایی در این مدت است.

در رتبه دوم رده‌بندی دستگاه‌های اجرایی با بیشترین تسهیلات دریافتی در بهار 1403 شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران قرار دارد. این شرکت که بازوی دولت در انجام وظایف تهیه و تامین، خرید، ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی کشور به شمار می‌رود، در این مدت چهار هزار و 750 میلیارد تومان وام بانکی دریافت کرده است. در رده سوم نیز نام صندوق بازنشستگی کشوری با تسهیلات دریافتی دو هزار و 625 میلیارد تومانی به چشم می‌خورد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌های همدان و ایلام، شهرداری تهران، وزارت اطلاعات و آستان قدس رضوی نیز دیگر دستگاه‌های اجرایی با بیشترین وام دریافتی در بهار 1403 محسوب می‌شوند.

شهرداری‌ها دو هزار و 356 میلیارد تومان وام بانکی گرفتند

بررسی جزئیات گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که شرکت‌های آب و فاضلاب در هفت استان کشور، در مجموع 914 میلیارد تومان وام گرفته‌اند. این رقم برای بنیادهای مسکن انقلاب اسلامی در کل کشور نیز به چهار هزار و 483 میلیارد تومان می‌رسد.

به علاوه شرکت توزیع نیروی برق در 21 استان و منطقه کشور نیز در مجموع 448 میلیارد تومان وام بانکی دریافت کرده‌اند. مجموع وام‌های پرداخت شده به 14 شهرداری کشور نیز معادل دو هزار و 356 میلیارد تومان ثبت شده است.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.