فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۳۸۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

وام خود اشتغالی بانک سپه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام خود اشتغالی بانک سپه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

افراد واجد شرایط می‌توانند از وام خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی بانک سپه با نرخ سود چهار درصد بهره‌مند شوند. اما چه کسانی مشمول دریافت این تسهیلات هستند؟

به گزارش تجارت نیوز،

افرادی که برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود نیازمند تسهیلات هستند، می‌توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه و ارائه معرفی‌نامه‌های سازمان بهزیستی، بنیاد شهید، امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی، وام خود اشتغالی بانک سپه را دریافت کنند. این طرح قرض الحسنه و فاقد هرگونه سود بانکی است. البته برای آن چهار درصد کارمزد تعیین شده است. از ویژگی‌های مثبت این طرح می‌توان به عدم نیاز به سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات اشاره کرد.

جزئیات وام خود اشتغالی بانک سپه چیست؟

مهم‌ترین نکته درباه این طرح، تخصیص آن به دارندگان معرفی‌نامه از سوی سازمان بهزیستی، بنیاد شهید، امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی است که به منظور تسهیل ایجاد اشتغال آنان عرضه می‌شود.

برای این طرح قرض الحسنه، ۲۰ میلیون تومان بابت کف مبلغ وام، سقف ۱۵۰ میلیون تومانی و کارمزد چهار درصدی تعیین شده است. دوره بازپرداخت این وام نیز 84 ماهه است. برای ضمانت توانایی بازپرداخت نیز نیاز به ارائه ضامن رسمی از جانب وام‌گیرنده است.

از دیگر شرایط و مقررات این طرح وجود حداقل ۱۰۰ هزارتومان در حساب قرض الحسنه و ارائه معرفی‌نامه‌های ذکرشده است.

همچنین وام‌گیرنده نباید سابقه چک برگشتی داشته یا به بانک بدهکار باشد.  

شرایط اقساط و بازپرداخت وام خود اشتغالی

با دریافت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات،‌ با احتساب نرخ چهار درصدی کارمزد و مهلت ۸۴ ماهه بازپرداخت اقساط، وام‌گیرنده ملزم به پرداخت دو میلیون و ۵۰ هزارتومان در هر قسط به بانک سپه است. جمع ارقام پرداختی نیز در پایان مدت سررسید به ۱۷۲ میلیون می‌رسد.

به‌علاوه، وام‌گیرنده باید مبلغ ۱۰۰ هزارتومان نیز بابت هزینه تشکیل پرونده به بانک سپه پرداخت کند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.