فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۱۴۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

همه چیز درباره وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن + جزئیات

همه چیز درباره وام 300 میلیون تومانی بانک مسکن + جزئیات

وام 300 میلیون تومانی بانک مسکن در طرح توسعه تابش، در دو حالت با بازپرداخت 36 ماهه و نرخ سود 18 درصد یا سررسید 60 ماهه و نرخ بهره 19 درصدی پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

متقاضیان وام طرح توسعه تابش بانک مسکن می‌توانند باسپرده‌گذاری و ایجاد میانگین حساب سه‌ماهه در این بانک، برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. سقف این وام برای بخش مسکن 300 میلیون تومان اعلام شده است و چنانچه وجه دریافتی صرف امور خدماتی شود، بانک مسکن برای این حوزه 250 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

همچنین نرخ سود برای مدت زمان بازپرداخت 36 ماهه 18 درصد تعیین شده و برای مهلت باز پرداخت بیش از 36 ماه و تا 60 ماه، به 19 درصد افزایش می‌یابد. البته در صورتی که تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم باشد، سود ۲۲.۵ درصدی برای لحاظ خواهد شد.

متقاضی در صورتی از مشمولان دریافت این طرح خواهد بود که به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد.

مبلغ وام توسعه تابش بانک مسکن چگونه تعیین می‌شود؟

ضریب تسهیلات در طرح تابش بانک مسکن، به ازای هر سه ماه خواب سپرده، 0.5 برابر متوسط موجودی تا 16 دوره سه‌ماهه متوالی است. به عبارت دیگر، متقاضی دریافت تسهیلات 300 میلیون تومانی، در حداقل دوره زمانی، یعنی سه ماه، باید متوسط موجودی حساب 600 میلیون تومانی داشته باشد. اما دریافت این وام در حداکثر دوره زمانی سپرده‌گذاری، یعنی 48 ماه، نیازمند میانگین موجودی حساب 37.5 میلیون تومانی است.

مبلغ اقساط ماهانه وام 300 میلیون تومانی بانک مسکن

با احتساب سقف وام به مبلغ 300 میلیون تومان، نرخ سود 18 درصدی و زمان بازپرداخت 36ماهه، وام‌گیرنده باید در هر قسط مبلغ هفت میلیون و 782 هزار تومان به بانک مسکن بپردازد. جمع مبالغ اقساط نیز در پایان مدت سررسید به 466 میلیون تومان می‌رسد.

شایان ذکر است طرح توسعه تابش بانک مسکن شامل 100 هزار تومان هزینه بابت تشکیل پرونده در بانک و اعتبارسنجی می‌شود که وام‌گیرنده باید آن را به بانک پرداخت کند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.