فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۰۹۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

از کدام بانک‌ها وام ۵۰۰ میلیون تومانی بگیریم؟

از کدام بانک‌ها وام 500 میلیون تومانی بگیریم؟

بانک‌های ملی و رفاه کارگران به مشتریان خود که دارای سپرده و ضامن رسمی هستند،‌ وام 500 میلیون تومانی اعطا می‌کنند. در ادامه جزئیات بیشتری آمده است.

به گزارش تجارت نیوز،

متقاضیان دریافت وام ۵۰۰ میلیون تومانی می‌توانند در طرح‌های «مروارید» و «اعتبار ملی» بانک ملی و همچنین طرح «حرکت» بانک رفاه کارگران با ارائه ضامن رسمی و سپرده‌گذاری در این بانک‌ها، تسهیلات دریافت کنند.

بانک ملی برای طرح مروارید خود سود ۱۷ درصدی و برای طرح اعتبار ملی سود ۱۵ درصدی اعلام کرده است. بانک رفاه نیز برای طرح حرکت، نرخ سود را متغیر و بین چهار تا ۲۲ درصد تعیین کرده است.

شرایط دریافت تسهیلات طرح حرکت بانک رفاه کارگران

در طرح «حرکت» بانک رفاه، اشخاص حقیقی می‌توانند تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. داشتن حساب سپرده جاری و ایجاد گردش حساب حداقل ۶ تا ۹ ماهه و همچنین ارائه ضامن رسمی از شرایط اولیه و مهم دریافت این تسهیلات به شمار می‌روند.

بانک رفاه کارگران نرخ سود این طرح را از چهار تا ۲۲ درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط آن را ۳۶ ماه اعلام کرده که با احتساب سقف این ارقام اعلام شده مبلغ هر قسط این تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزارتومان می‌رسد.

جزئیات طرح مروارید بانک ملی

 نرخ سود وام 500 میلیون تومانی طرح مروارید بانک ملی ۱۷ تا ۲۳ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه تعیین شده است. متقاضی دریافت طرح مرواید باید دارای حساب قرض الحسنه در این بانک باشد و مبلغی را در آن سپرده‌گذاری کند؛ همچنین با دارا بودن ضامن رسمی و گردش حساب حداقل ۶ ماهه ضمانت‌های لازم را مبنی بر توانایی بازپرداخت اقساط را به بانک بدهد. نسبت مبلغ وام به میزان سپرده نیز ۲۰۰ درصد اعلام شده است؛ یعنی وام‌گیرنده قادر خواهد بود از بانک ملی تا دو برابر از سقف سپرده خود تسهیلات دریافت کند.

به این ترتیب، با درنظر گرفتن سود ۲۳ درصدی و فرصت ۳۶ ماهه بازپرداخت اقساط، مبلغ هر قسط این تسهیلات ۱۹ میلیون و ۳۵۴ هزارتومان خواهد بود.

نحوه دریافت وام 500 میلیون تومانی اعتبار ملی

یکی دیگر از طرح‌هایی که بانک ملی در آن به مشتریان خود تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند طرح «اعتبار ملی» است. در طرح اعتبار ملی بانک ملی، به جای دریافت یک مبلغ نقدی یکجا، با دریافت وام اعتبار، یک سقف اعتباری مشخص در اختیار وام‌گیرنده قرار می‌گیرد و او می‌تواند تا سقف آن از طریق کارت اعتباری یا سایر روش‌های تعیین شده، خرید کند.

متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب در سامانه بام بانک ملی برحسب عملکرد حسابشان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن و فقط با رتبه اعتباری مناسب، سپرده‌گذاری و داشتن میانگین حساب سه تا ۱۸ ماهه وام دریافت کنند. همچنین نرخ سود این طرح ۱۴ درصد و زمان بازپرداخت اقساط آن ۳۶ ماه اعلام شده است.

حال باتوجه به نرخ ۱۴ درصدی سود و مهلت ۳۶ ماهه برای پرداخت اقساط، وام‌گیرنده باید در هرقسط مبلغ ۱۷ میلیون و ۸۸ هزارتومان به بانک ملی بپردازد.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.