فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۱۰۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل جدید بیمه مرکزی کیست؟

پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل جدید بیمه مرکزی کیست؟

پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل جدید بیمه مرکزی از مدیران باسابقه صنعت بیمه کشور است که جانشین علی استادهاشمی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

در جلسه روز گذشته هیات دولت، پرویز خوشکلام خسروشاهی با پیشنهاد عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و دارایی، و رأی هیات وزیران، به سمت ریاست کل بیمه مرکزی منصوب و جانشین علی استادهاشمی در برج بیمه مرکزی شد. خوشکلام خسروشاهی که پیش از این به عنوان مشاور استادهاشمی در بیمه مرکزی فعالیت می‌کرد، یکی از مدیران باسابقه صنعت بیمه کشور محسوب می‌شود. در ادامه مهم‌ترین سوابق تحصیلی و شغلی او بررسی شده‌اند.

بررسی سوابق تحصیلی پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل جدید بیمه مرکزی

پرویز خوشکلام خسروشاهی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در رشته اقتصاد نظری دریافت کرد و تحصیلات عالی‌اش را در مقطع کارشناسی ارشد و رشته علوم اقتصادی در دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد. او همچنین مدرک دکتری خود در رشته اقتصاد و گرایش اقتصاد پول و اقتصاد بخش عمومی را از دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات اخذ کرد. موضوع تز او نیز «ارزیابی نظام مقررات‌گذاری و نظارت بر بخش بیمه در ایران» بود.

خوشکلام خسروشاهی همچنین سابقه تدریس دروس اقتصاد خرد و کلان در دانشگاه آزاد اسلامی، درس اصول علم اقتصاد در دانشگاه علوم اقتصادی و دروس مالیه عمومی و اصول علم اقتصاد در دانشگاه جامع علمی-کاربردی را نیز در کارنامه خود دارد.

سوابق کاری خوشکلام خسروشاهی؛ از سازمان برنامه و بودجه تا بیمه مرکزی

رئیس کل جدید بیمه مرکزی ایران، فعالیت شغلی خود را در سال 1375 به عنوان کارشناس سازمان برنامه و بودجه استان تهران آغاز کرد. او تا سال 1386 در سازمان برنامه و بودجه استان تهران ماند و طی این مدت در سمت‌های ریاست گروه آمایش و برنامه‌ریزی منطقه‌ای، ریاست گروه مطالعات اقتصادی و معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی این سازمان فعالیت کرد.

خوشکلام خسروشاهی در سال 1387 به پژوهشکده بیمه رفت و تا 1390 رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای این پژوهشکده بود. او در سال‌های 1387 تا 1389 در سمت مشاور رئیس کل و دبیر هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مشغول به کار بود و از شهریور 1389 تا آبان 1390 به سرپرستی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی منصوب شد. او همچنین طی سال‌های 1387 تا 1395 دبیر کمیته پیگیری و ارزیابی تحقق سند چشم‌انداز کمیسیون چشم‌انداز دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

او آذرماه 1390 به عنوان مدیر برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران مشغول فعالیت شد و تا پایان 1393 به فعالیت خود در این سمت ادامه داد. خوشکلام خسروشاهی در سال 1394 به پژوهشکده بیمه بازگشت و بار دیگر ریاست کمیسیون دائمی هیات امنای این پژوهشکده را بر عهده گرفت. به علاوه، او از تیرماه سال 1394 تا مهرماه 1401 قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی و عضو هیات عامل بیمه مرکزی بود. او از سال 1391 تاکنون نیز از اعضای رسمی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه است.

نگاهی به دیگر فعالیت‌های خوشکلام خسروشاهی در صنعت بیمه

علاوه بر آنچه ذکر شد، خوشکلام خسروشاهی در طول فعالیت خود در بیمه مرکزی، مسئولیت‌های دیگری نیز بر عهده داشت. او مسئول کارگروه نقد و بررسی طرح تحول در صنعت بیمه کشور، تهیه و تدوین برنامه تحول در صنعت بیمه و همچنین کمیته بررسی و تدوین اولین آیین‌نامه نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه بود.

همچنین از مقاله‌های منتشرشده به قلم او درباره صنعت بیمه می‌توان به «بیمه اتکایی اجباری، چالش‌ها و راهکارها»، «بسترهای لازم برای استقرار نظام نظارت هوشمند، نهادینه و خود‌تنظیم در صنعت بیمه کشور» و «نظارت در صنعت بیمه ایران (مبانی و عملکرد)» اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.