فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۶۸۱

اقتصاددان:

ایجاد بانکداری دیجیتال تغییر به سمت افزایش شفافیت خواهد بود

ایجاد بانکداری دیجیتال تغییر به سمت افزایش شفافیت خواهد بود

تغییر از بانکداری سنتی به دیجیتال تغییر به سمت افزایش شفافیت و تغییر در نقش بانک‌ها خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

حسین عبده تبریزی؛ اقتصاددان در میزگرد گستره عملیات و خدمات بانکی در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به اینکه ما یک جامعه بدون پول شده ایم، گفت: باید پرسید در مقایسه با واسطه گری نظام سنتی بانکی، چگونه می‌توانیم بدون نیاز به اعتماد به نهاد مرکزی باهم کار کنیم و به سوی فناوری نوین حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امور مالی غیرمتمرکز تاثیر عمیقی بر بانکداری سنتی می‌گذارد، سوال اینجاست که آیا امور مالی غیرمتمرکز چالشی برای بانک‌های سنتی است یا خیر؟ ویژگی آن، این است که سیستم و نظام قیمت را باز می‌کند.

عبده تبریزی افزود: ما حتما نقش واسطه گری را در بازار‌های مختلف داشتیم و در بازار پولی هم خواهیم داشت. «راسل» باور داشت که تکنولوژی می‌تواند تاثیر زیادی بر جوامع بگذارد. به نظر می‌رسد تغییر از بانکداری سنتی به دیجیتال تغییر به سمت افزایش شفافیت و تغییر در نقش بانک‌ها خواهد شد.

این اقتصاددان در پایان تصریح کرد: تغییرات در ایران به سرعت پیش می‌رود و بر نحوه نگهداری پول ما تغییراتی ایجاد خواهد کرد و نظام بانکی مجبور است به سمت آن حرکت کند. به نظر من تکنولوژی اجازه حضور مقررات محدود کننده را نمی‌دهد و حساب‌های بانکی مبتنی بر هوش مصنوعی طبعا نظام بانکی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

منبع : ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.