فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۵۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

وام ۴ میلیاردی بانک توسعه تعاون به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام 4 میلیاردی بانک توسعه تعاون به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بانک توسعه تعاون به مشتریان خود که خواهان خرید دفتر کار هستند تا سقف چهار میلیارد تومان وام پرداخت می‌کند. نرخ سود تصویب‌شده برای طرح همکار 23 درصد است.

به گزارش تجارت نیوز،

وام طرح همکار بانک توسعه تعاون به اشخاصی تعلق می‌گیرد که در این بانک دارای حساب قرض‌الحسنه و سند ملک برای امر ضمانت هستند. سقف مبلغ این طرح  نسبت به شهر مورد نظر متفاوت بوده و سقف چهار میلیارد تومانی آن مخصوص خرید دفتر در کلان‌شهر‌ها در نظر گرفته شده است. نرخ سود این تسهیلات 23 درصد و مدت بازپرداخت اقساط نیز آن متغیر و به انتخاب وام‌گیرنده، دوساله، سه‌ساله یا چهارساله است.

جزئیات طرح همکار بانک توسعه تعاون

تسهیلات همکار به تمامی فعالان بخش تعاون و خارج از بخش تعاون دارای مجوز که قصد خرید دفتر کار دارند پرداخت می‌شود؛ البته این وام به دفاتر مرکزی واحد‌های تولیدی تعلق نمی‌یابد. سقف مبلغ این وام به نسبت شهر مورد نظر متقاضی متفاوت است؛ اگر متقاضی قصد خرید دفتر کار در شهر‍‌های تهران، کرج، اهواز، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد را دارد، بانک توسعه تعاون سقف چهار میلیارد تومانی را برای طرح همکار در نظر گرفته است. این وام برای مراکز استان‌ها سه میلیارد تومان و برای سایر شهرستان‌ها دو میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

چگونه وام همکار بانک توسعه تعاون را دریافت کنیم؟

متقاضیان باید برای دریافت این تسهیلات از بانک توسعه تعاون باید ابتدا یک حساب قرض‌الحسنه افتتاح و سپس میانگین حساب مناسب را در آن ایجاد کنند. برای ضمانت این طرح نیازی به سپرده‌گذاری و مسدودی آن نیست و بانک سند ملکی را کافی دانسته است. تسهیلات همکار برای خرید دفتر کار حداکثر به میزان 80 درصد از ملک ارزیابی‌شده توسط کارشناس پرداخت می‌شود و متقاضی دریافت آن نباید دارای چک برگشتی یا بدهی در بانک باشد. البته ارائه اظهارنامه مالیاتی، مجوز فعالیت و صورت‌های مالی، برای اشخاص حقوقی متقاضی این تسهیلات الزامی است.

شرایط بازپرداخت اقساط وام 4 میلیاردی بانک توسعه تعاون

چنانچه متقاضی بخواهد در کلان‌شهر‌ها دفتر کار خریداری کند، پس از دریافت وام چهار میلیارد تومانی و لحاظ نرخ 23 درصدی سود و مدت چهارساله بازپرداخت، باید طی هر قسط مبلغ 128 میلیون تومان به بانک توسعه تعاون پرداخت کند که با اصل مبلغ وام و جمع اقساط، درپایان مدت سررسید تمامی پرداختی‌های وام‌گیرنده به 6 میلیارد و 164 میلیون تومان خواهد رسید.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.