فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۶۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

همه چیز درباره وام خود اشتغالی ۴ میلیاردی بانک مسکن

همه چیز درباره وام خود اشتغالی 4 میلیاردی بانک مسکن

وام خود اشتغالی 4 میلیاردی بانک مسکن با دوره‌های بازپرداخت پنج و هفت ساله و کارمزد چهار درصدی، به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

دارندگان معرفی‌نامه از سوی سازمان‌های بهزیستی، امور ایثارگران، بنیاد شهید و کمیته امداد مشمولان دریافت تسهیلات خوداشتغالی بانک مسکن هستند. این وام حداکثر در مبلغ چهار میلیارد تومان برای کارآفرینان و 150 میلیون تومان برای رونق‌بخشی به مشاغل خانگی با کارمزد چهار درصدی پرداخت می‌شود.

شرایط دریافت تسهیلات خوداشتغالی بانک مسکن چیست؟

متقاضی پس از دریافت معرفی‌نامه های مذکور باید با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری حداقل 100 هزارتومان در آن، شرایط دریافت وام خوداشتغالی را ایجاد کند. این تسهیلات بهره‌ای ندارد و فقط شامل چهار درصد کارمزد می‌شود. دوره بازپرداخت این تسهیلات نیز پنج و هفت ساله است. به علاوه، افرادی که به دارای چک برگشتی هستند یا به شبکه بانکی بدهکارند، نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

چه مدارکی برای ضمانت وام خوداشتغالی بانک مسکن نیاز است؟

شرایط ضمانت خود اشتغالی بانک مسکن به نسبت مبلغ دریافتی متفاوت است. اگر وام‌گیرنده به‌ طور انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان وام بگیرد، باید سفته تضمینی با ضمانت دو نفر ضامن معتبر و یک گواهی کسر اقساط به شعبه مورد نظر ارائه کند.

همچنین اگر تسهیلات دریافتی از ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان باشد، وام‌گیرنده ملزم به ارائه سفته تضمینی با ضمانت دو نفر ضامن معتبر و دو گواهی کسر اقساط خواهد بود. حال اگر وام‌گیرنده موفق به دریافت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات شود، فقط می‌تواند با ارائه وثایق نوع اول اعم از وجه نقد و اموال غیرمنقول، این تسهیلات را دریافت کند.

مبلغ هر قسط وام خود اشتغالی 4 میلیاردی بانک مسکن چقدر است؟

با درنظر گرفتن کارمزد یکسان چهار درصدی برای ثبت‌نام انفرادی و جمعی، چنانچه وام‌گیرندگان به صورت دسته جمعی و با هدف کارآفرینی چهار میلیارد تومان وام دریافت کنند، طی 60 ماه مدت بازپرداخت باید در هر قسط مبلغ 73 میلیون و 666 هزارتومان به بانک مسکن پرداخت کنند.

این در حالیست که ارزش اقساط برای وام مشاغل خانگی و ثبت‌نام انفرادی، با سقف 150 میلیون تومانی و بازپرداخت 84 ماهه، دو میلیون و 50 هزار تومان خواهد بود.

هر دو بخش تسهیلات انفرادی و جمعی خوداشتغالی، شامل 100 هزارتومان هزینه جانبی نیز می‌شود که وام‌گیرنده باید آن را به بانک مسکن پرداخت کند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.