فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۱۷۸

پیگیری حل مشکلات تجار ایرانی در دیدار رئیس بانک مرکزی ایران و عراق

پیگیری حل مشکلات تجار ایرانی در دیدار رئیس بانک مرکزی ایران و عراق

رئیس کل بانک مرکزی که به همراه رئیس جمهور راهی عراق شده بود، حل مشکلات تجار ایرانی در این کشور را پیگیری کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

در سفر اخیر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان به عراق، علاوه بر موضوعات سیاسی، مسائل اقتصادی دو کشور هم در دستور کار قرار گرفت. در نشست ریاست محترم جمهوری با فعالان اقتصادی در کشور عراق به بررسی مشکلات و مسائل سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی در این کشور پرداخته شد.

یکی از مشکلات عموم پیمانکاران و سرمایه‌گذاران ایرانی در این کشور، مسئله صدور ضمانت‌نامه برای آنهاست که به دلیل عدم ارائه ضمانت‌نامه بانکی از سوی بانک‌های عراقی، سرمایه‌گذاران و پیمانکاران ایرانی در رقابت با سایر کشور‌ها دچار مشکل شده‌اند.

این موضوع از طرف محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران در جلسه با علی محسن العلاق، رئیس کل بانک مرکزی عراق مطرح و مقرر شد که راهکار‌های پیشنهادی ایران به زودی اجرایی و این معضل حل شود.

موضوع بعدی مسئله زمان بازگشت ارز توسط تعدادی از تجار ایرانی در عراق بود که در این زمینه هم مقرر شد موضوع در کمیسیون بازگشت ارز بانک مرکزی طرح و مساعدت لازم برای آنان صورت پذیرد.

همچنین به دستور ریاست جمهوری مقرر شد که نماینده‌ای از بانک مرکزی در عراق حضور یابد و موضوعات ارزی فعالان اقتصادی ایران در عراق را پیگیری و برطرف کند.

منبع : ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.