فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۳۵۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

وام ۲ میلیاردی بانک توسعه تعاون به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام 2 میلیاردی بانک توسعه تعاون به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

اساتید دانشگاه‌ها و فرهنگیان می‌توانند با افتتاح سپرده قرض الحسنه و ایجاد معدل حساب مناسب، وام 2 میلیاردی بانک توسعه تعاون را دریافت کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

تمامی معلمان و اساتید عضو هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله موسسات دولتی، آزاد، پیام نور و همچنین اساتید و مدرسان حق التدریسی از مشمولان دریافت تسهیلات «همراه فرهیختگان» بانک توسعه تعاون هستند. برای دریافت این وام متقاضی نیاز به حساب سپرده قرض الحسنه و معدل حساب مناسب دارد. در ادامه جزئیات بیشتر از این طرح مورد معرفی و بررسی قرار گرفته است.

شرایط وام همراه فرهیختگان بانک توسعه تعاون چیست؟

سقف مبلغ این تسهیلات به نسبت جایگاه متقاضی در نظام آمورشی کشور متفاوت است. این تسهیلات به اساتید هیات علمی‌ دانشگاه‌ها و موسسات عالی آمورشی به مبلغ دو میلیارد تومان، به اساتید دانشگاه‌ها به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان و برای فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش به ارزش یک میلیارد تومان اعطا می‌شود. نرخ سود طرح همراه فرهیختگان اما برای همه اقشار به طور یکسان 23 درصد و مدت بازپرداخت نیز حداکثر 60 ماه تعیین شده است.

متقاضی باید با ارائه ضامن رسمی و اعتبار شغلی، ضمانت‌های لازم برای دریافت این وام را به بانک ارائه کند. لازم به ذکر استاست که وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار و یا دارای چک برگشتی باشد.

شرایط بازپرداخت وام 2 میلیاردی بانک توسعه تعاون

با لحاظ سقف وام به ارزش دو میلیارد تومان، نرخ سود 23 درصدی و مدت بازپرداخت حداکثر 60 ماهه، وام‌گیرنده ملزم به پرداخت 56 میلیون و 380 هزارتومان به صورت ماهانه به بانک توسعه تعاون است. این در حالیست که اگر وام‌گیرنده از فرهنگیان آموزش و پرورش باشد، با توجه به نرخ سود و مدت بازپرداخت مشترک باید در هر قسط وام یک میلیارد تومانی، مبلغ 28 میلیون و 190 هزارتومان پرداخت کند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.