فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۵۷۹

باند ۱۰۰ نفره اجاره کارت های بانکی منهدم شد

باند 100 نفره اجاره کارت های بانکی منهدم شد

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و انهدام باند بزرگ اجاره کارت های بانکی برای کلاهبرداری های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی خبر داد و گفت: این شبکه وظیفه اجاره هویت و کارت بانکی شهروندان را داشتند.

به گزارش تجارت نیوز،

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد افرادی در قالب یک تیم چند نفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان در پوشش استخدام، صرافی‌های دیجیتال، درآمد دلاری و... می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با ردگیری‌های دقیق سایبری تمامی اعضای اصلی این باند که در خصوص اجاره کارت‌های بانکی با عناوین مختلف در سراسر کشور فعالیت داشته را شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتای پایتخت بیان کرد: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه‌‌جانبه و اقدامات گسترده و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی تمامی اعضای این تیم در فضای حقیقی و مجازی شدند و با محرز شدن هویت آنها برای پلیس، پس از تشریفات قضایی مجرمین در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود معترف شده و گفتند کارت‌های بانکی افراد را با تبلیغات دروغین و وعده استخدام اینترنتی و درآمد دلاری اجاره و در کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی از آنها استفاده می‌کردیم.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌گردد ابتدا برعهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل ‌قبول نیست.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.