فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۰۰۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شرایط دریافت وام خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی بانک سپه

شرایط دریافت وام خود اشتغالی 150 میلیون تومانی بانک سپه

متقاضیان می‌توانند وام خود اشتغالی 150 میلیون تومانی بانک سپه را برای راه‌اندازی کسب و کار خود، با نرخ سود چهار درصد از این بانک دریافت کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

متقاضیان برای دریافت وام خود اشتغالی ملزم به ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی هستند. از دیگر شرایط دریافت وام، نداشتن بدهی به بانک و چک برگشتی از سمت وام‌گیرنده است. همچنین متقاضیان ملزم به پرداخت تسهیلات طرح اشتغال‌زایی از طریق افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز با حداقل مبلغ 100 هزار تومان هستند.

وام خود اشتغالی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام خود اشتغالی برای افرادیاست که به دنبال راه اندازی کسب‌و‌کار خودشان هستند. شغل‌هایی که می‌توانند نسبت به دریافت وام اقدام نمایند شامل کسب‌وکارهای خانگی، مشاغل روستایی و زنان سرپرست خانوار هستنند. مشاغلی مثل قالی‌بافی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، تولید پوشاک، تولید چرم، تولید مصنوعات نمدی، پارچه‌بافی، تابلو فرش، نخ‌ریسی، ساخت زیورآلات، خاتم‌کاری، معرق‌کاری، حکاکی روی فلزات، قلم‌زنی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در گروه مشاغل خانگی قرار می‌گیرند. 

همچنین شغل‌هایی نظیر فعالیت‌های کشاورزی، صنایع دستی، محصولات خانگی، پرورش ماهی، تولید میوه خشک، مرغداری و دامداری نیز می‌توانند برای گرفتن وام خود اشتغالی اقدام کنند.

به علاوه کسانی که فارغ‌التحصیل مراکز دانشگاهی و مراکز آموزش عالی هستند یا دیپلم کار و دانش دارند، می‌توانند وام کارآفرینی را اخذ کنند.

جزئیات دریافت وام خود اشتغالی بانک سپه

مبلغ پرداختی بانک حداقل 20 میلیون تومان و حداکثر 150 میلبون تومان است. این مبلغ برای کارفرمایان تا سقف 300 میلیون تومان نیز می‌رسد. 

متقاضیان برای دریافت وام قرض‌الحسنه خود‌ اشتغالی نیازی به مسدودی سپرده ندارند. همچنین نرخ سود وام از سمت بانک چهار درصد محاسبه شده است و وام‌گیرنده در بازهه زمانی 84 ماهه ملزم به بازپرداخت تسهیلات است.

اطلاعات کامل از نحوه بازپرداخت وام خود اشتغالی 150 میلیون تومانی بانک سپه

متقاضیانی که موفق به دریافت وام 150 میلیون تومانی می‌شوند ملزم به پرداخت ماهیانه دو میلیون و 50 هزار تومان به بانک هستند. مدت بازهه بازپرداخت تسهیلات 84 ماهه است که در پایان این 84 ماه، وام‌گیرنده مبلغ 172 میلیون و 286 هزار تومان به بانک پرداخت می‌کند. با این حساب کل سود وام، مبلغ 22 میلیون و 226 هزار تومان است. در صورتی که وام‌گیرنده در بازپرداخت وام تعویق داشته باشد، تسهیلات با نرخ وجه التزام 12 درصد محاسبه می‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه بانک و بیمه را در تجارت نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.