کد مطلب: ۸۹۵۹۵۵

رئیس پارلمان بخش خصوصی سرانجام تغییر کرد

آشنایی با رئیس ۸۰ ساله اتاق بازرگانی ایران/ صمد حسن‌زاده کیست؟ + سوابق

آشنایی با رئیس 80 ساله اتاق بازرگانی ایران/ صمد حسن‌زاده کیست؟ + سوابق

سرانجام پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی دولت برای تجدید انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران، امروز این مهم انجام شد و صمد حسن‌زاده، مرد 80سالۀ صنعت کاشی تبریز، بر کرسی حسین سلاح‌ورزی در رأس پارلمان بخش خصوصی تکیه زد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ریاست حسین سلاح‌ورزی بر اتاق بازرگانی ایران قبل از اینکه به یک سالگی برسد، پایان یافت. دولت سیزدهم که در طول 2.5 سال فعالیت خود هنوز از پس حل مشکلات اقتصادی نظیر تورم، رکود، نابه‌سامانی ارزی، تراز تجاری منفی، هر شنبۀ سیاه بورس، گرانی کالاهای مختلف و ... برنیامده، طی هفت ماه اخیر تمام همّ و غم خود را روی ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ایران گذاشت تا بخش خصوصی را به تاریکخانه دولت تبدیل کند. 

حالا پس از آنکه دولت با استفاده از اهرم‌های فشار و سوءاستفاده از قدرت خود نه بزرگ خود را به آرا و خواسته قانونی فعالان بخش خصوصی نشان داد، سرانجام امروز موفق شد تا انتخابات ریاست اتاق بازرگانی را تکرار کند و شوی به انعال‌کشیدن بخش‌های غیردولتی یا به‌عبارت دقیق‌تر غیرخودی را به نمایش بگذارد. 

پس از رأی‌گیری امروز، سرانجام 208 نفر از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نام صمد حسن‌زاده را روی کاغذ نوشتند تا او بر صندلی سلاح‌ورزی در رأس ساختمان اتاق ایران تکیه بزند. 

وی ششمین نفری است که پس از علینقی خاموشی، محمد نهاوندیان، غلام‌حسین شافعی، محسن جلال‌پور و حسین سلاح‌ورزی با بالاترین طبقه پارلمان بخش خصوصی می‌رود. 

حسن‌زاده که اکنون 80 سال سن دارد، بیشتر به‌عنوان صنعت‌گر حوزه کاشی شناخته می‌شود و مدت‌هاست در زادگاهش، یعنی تبریز  مدیرعاملی گروه صنعتی کاشی این شهر را بر عهده دارد. 

او تحصیلات خود را تا مقطع کاردانی ادامه داده و آخرین مدرک تحصیلی‌اش فوق‌دیپلم رشته بازرگانی است. 

وی به‌عنوان مدیرعامل گروه صنعتی کاشی تبریز، عناوینی چون چهره ملی حوزه صنعت و کارآفرینی و دریافت جایزه برترین رهبر کسب‌وکار در خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیا را در کارنامه خود دارد.

رئیس جدید اتاق بازرگانی در اولین سخنرانی خود بر ترمیم رابطه اتاق با دولت تأکید کرد تا مشخص شود سرانجام دولت توانسته بخش خصوصی را به انحصار خود درآورد. به‌ویژه آنکه در روزهای اخیر سلاح‌ورزی از نامزد رقیب حسن‌زاده، یعنی فرج‌ا... معماری حمایت کرده بود. 

به هر ترتیب به نظر می‌رسد یک‌دست‌سازی ارکان مختلف پس از قوای سه‌گانه این بار به اتاق بازرگانی رسید. اتاقی که در گذشته نمادی از بخش خصوصی شناخته می‌شد، اما دولت با سیاسی‌کردن اتاق صنعت‌گران و تاجران نشان داد که حیاط خلوت جدیدی برای خود پیدا کرده است. 

البته امید می‌رود با توجه به اینکه حسن‌زاده خود از فعالان بخش خصوصی و صنعت‌گران ملی شناخته می‌شود ترمیم روابط با دولت را با زیرسوال‌بردن استقلال این اتاق پیوند نزد و به دولت بیش از این اجازه دخالت در امور جاری اتاق را ندهد.

برای مطالعه بیشتر خبر صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران شد را در تجارت‌نیوز بخوانید. 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی سوختید ، عیب نداره بیشتر از این خواهید سوخت ، حالا یک شخص لایق انتخاب شد

  • ناشناس

    مبارک

  • ناشناس

    کسی که از اساس نظام رو قبول نداره نمی تونه سکان دار تجارت بخش خصوصی یک کشور بشه شما فکر میکنی اگر آلمان بود اجازه می‌داد یا انگلیس اجازه میده کسی که از اساس نظام رو قبول نداره بیاد سکان دار مهمترین بخش تجارت کشور باشه

  • ناشناس

    خدا را شکر
    معلوم است گه بخش خصوصی باید با بخش دولتی هماهنگ باشد. انگار به مزاق شما خوش نیامده و دعوایی که موجب ضرر مردم است را بیشتر می پسندید

  • محمد

    بیا پایین بابا

  • فرهاد

    کلا سیستم اعتقادی به رای مردم ندارد. شرایط کشور نتیجه همین روش و منش است.

  • ARB

    مشخصه دوست داشتید به جای هفت ماه، هشت سال ارتباط دولت و اتاق بازرگانی قطع و روابط تاریک باشه..تا کی مردم باید چوب باند بازی شما رو بخورند؟!
    چرا اختلاف بین دولت و بخش خصوصی رو به ارتباط و همگرایی ترجیح میدید؟!
    این اختلافات چه سودی برای اقتصاد کشور داشته و داره که نگران پایانش هستید؟!