خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۹۵۲۷

عرضه ۲۸.۸ هزار تن نفت سفید دریایی در بورس انرژی

عرضه ۲۸.۸ هزار تن نفت سفید دریایی در بورس انرژی

بورس انرژی ایران امروز میزبان عرضه ۴۰ هزار و ۸۶۲ تن فرآورده هیدروکربوری است که از این میزان ۲۸ هزار و ۸۸۰ تن آن به «نفت سفید» شرکت نفت ستاره خلیج فارس اختصاص دارد که تحویل آن به‌صورت دریایی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژ‌ی ایران، روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲، معادل ۲۹ هزار و ۸۸۰ تن فرآورده هیدروکربوری در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود که بیش از ۲۸ هزار تن آن «نفت سفید» دریایی و یک‌هزار تن آن «MTBE» شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت را شامل می‌شود.

رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز امروز میزبان ۹ هزار و ۲۱۲ تن «متانول» از پتروشیمی‌های بوشهر، زاگرس، شیراز، فن‌آوران و مرجان و شرکت متانول کاوه است.

برش سنگین پتروشیمی جم، «پنتان»، «سوخت کوره سبک» و «نیتروژن مایع» پتروشیمی تبریز، «MTBE» شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت و قطران ذوب آهن اصفهان نیز از دیگر عرضه‌های امروز در رینگ داخلی است.

دادوستد انواع فرآورده‌های هیدروکربوری

روز گذشته ۱۴ مردادماه ۱۴۰۲ در بورس انرژی ایران بیش از ۱۶ هزار و ۹۴۲ تن فرآورده هیدروکربوری با ارزشی بالغ بر سه هزار و ۹۵ میلیارد ریال معامله شد.

«آيزوفيد» و «نفتای سنگین عمده» پالایش نفت اصفهان، «آيزوفيد» و «حلال ۴۰۴» پالايش نفت شيراز، «حلال ۴۰۲» پالایش نفت بندرعباس، «روغن سنگین قطرانی» پالایش قطران ذغال‌سنگ، «گاز مایع» شرکت پالایش نفت تهران، «نرمال بوتان» پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، «نفتا عمده» و «نفتای سبک عمده» پالايش نفت آبادان و «نیتروژن مایع» پتروشیمی مبین از کالاهای معامله شده دیروز در رینگ داخلی‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.