خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۹۳۲۷

چشم‌انداز رو به رشد تالار برق سبز

چشم‌انداز رو به رشد تالار برق سبز

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: برق سبز شرکت‌های تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر که از طریق بورس انرژی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد مورد استقبال قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی نقوی گفت: تعهد دولت در خصوص عدم خاموشی برای مصرف‌کنندگان برق سبز، موجب ترغیب مصرف‌کنندگان و چشم‌انداز مثبت این صنعت می‌شود.

او ادامه داد: دولت متعهد شد که برق سبز مشمول قانون مدیریت مصرف و خاموشی نخواهد شد و صنایع پس از اطمینان از این تعهد، تشویق به خریداری این محصول شدند.

علی نقوی افزود: مصرف‌کنندگان برق سبز یکی از مزیت‌های این کالا را عدم قطع آن و پایداری مدوام خط تولید خود می‌دانند و اعلام کردند که امسال خسارت‌های ناشی از قطع برق معمولی را نداشتند.

او ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر را یک درصد از کل برق‌های تولیدی کشور اعلام کرد و گفت: به دلیل نبود چشم‌انداز مثبت فروش این کالا، میزان تولید پایین بود و مقرر شده است که هر ساله به‌میزان تولید آن افزوده شود و با وساطت بورس انرژی صنایع بتوانند به‌صورت مستقیم با نیروگاه‌ها در ارتباط بوده و منابع را دریافت و خریداری کنند.

مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان کرد که طبق مصوبات صورت گرفته حجم برق سبز هر ساله یک درصد افزایش خواهد یافت.

او در خصوص حمایت قانون از تولیدکنندگان برق سبز گفت: طبق ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید دانش‌بنیان، صنایع مکلف هستند یک درصد از برق مورد نیاز خودشان را از تولیدکنندگان برق سبز تهیه کنند و یا مبادرت به راه‌اندازی نیروگاه کنند که این اقدامات منجر به رونق بیشتر بازار این محصول خواهد شد.

منبع: بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.