کد مطلب: ۸۹۸۵۴۲

فروش اولین اوراق قرضه آب‌وهوایی جهان

فروش اولین اوراق قرضه آب‌وهوایی جهان

ژاپن اولین اوراق قرضه آب‌وهوایی جهان را می‌فروشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت دارایی ژاپن گفته است که اوراق قرضه آب‌وهوایی ۱۰ ساله را در روز چهارشنبه و اوراق قرضه پنج ساله را در اواخر این ماه به فروش خواهد رساند. هدف از این اقدام، کمک به تامین مالی پروژه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ و تبدیل شدن به جامعه‌ای بدون انتشار کربن است.

ارزش این اوراق قرضه سبز در زمان انتشار نشان می‌دهد که اوراق قرضه آب‌وهوایی نسبت به اوراق قرضه معمولی دولتی ژاپن (JGB) برتری دارد.

بازده اوراق قرضه گذار اقلیمی ۱۰ ساله در روز سه‌شنبه در بازار ۰.۶۵۵ درصد، در حالی که اوراق قرضه ۱۰ ساله دولتی ژاپن ۰.۷۲ درصد بود. وزارت دارایی حدود ۸۰۰ میلیارد ین (۵.۳۵ میلیارد دلار) از این اوراق قرضه سبز ۱۰ ساله را به فروش خواهد رساند.

همچنین قصد دارد ۸۰۰ میلیارد ین دیگر اوراق قرضه اقلیمی پنج ساله را در ۲۷ فوریه بفروشد که به دنبال آن فروش ۱.۴ تریلیون ین از این اوراق در سال مالی (که از آوریل شروع می‌شود) ثبت خواهد شد.

دولت ژاپن همراه با شرکت‌های ژاپنی قصد دارد در دهه آینده سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش ۱۵۰ تریلیون ین در پروژه‌های انرژی سبز انجام دهد.

عواید این اوراق قرضه به پروژه‌های کربن‌زدایی اختصاص خواهد یافت تا مانعی برای رقابت‌پذیری صنعتی کشور ایجاد نشود. این پروژه‌ها عمدتا بر تولید باتری، توسعه نیمه‌هادی‌ها و اکتشاف روش‌های فولادسازی مبتنی بر هیدروژن متمرکز خواهند بود.

ویژگی‌های جغرافیایی ژاپن و وابستگی آن به صنایعی با انتشار کربن، مدت‌هاست که مانع تلاش‌های این کشور برای انتقال به انرژی پاک‌تر شده است.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.