فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۰۲۰

ثبت ارزش ۱.۵ میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی

ثبت ارزش ۱.۵ میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی

ارزش معاملات ثبت شده در این بازار طی روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه به هزار و ۵۷۷ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۴۷۲ ریال رسید. این رقم حاصل فروش فرآورده‌های هیدروکربوری در رینگ داخلی بازار فیزیکی، معامله برق در تابلو مشتقه برق و همچنین فروش برق سبز در بازار برق سبز بورس انرژی و همچنین دادوستد اوراق گواهی صرفه‌جویی در بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران بود.

به گزارش تجارت نیوز،

طی روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه بالغ بر یک میلیون گواهی صرفه‌جویی با نام گواهی صرفه جویی گاز اوج۰۴۰۴ و با نماد «صگاز۰۴او» در تابلو گواهی صرفه‌جویی بورس انرژی ایران مورد دادوستد قرار گرفت و مجموع ارزشی برابر ۹۵ میلیارد ریال را رقم زد.

متانول در صدر فروش‌های رینگ داخلی

در روز یازدهم شهریور ماه بالغ بر ۷ هزار و ۴۴۹ تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت و ارزشی بالغ بر هزار و ۲۶ میلیارد ریال را رقم زد. فروش متانول در این روز بیشترین سهم را در ثبت این حجم و ارزش معاملات به همراه داشت. در این روز شرکت پتروشیمی شیراز هزار و ۷۰۰ تن متانول را با قیمت پایه‌ای برابر ۱۰۴ هزار و ۳۵۹ ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی ۲ هزار و ۳۰۰ تنی به ثبت رسید و برتری تقاضا نسبت به حجم عرضه باعث رقابت قیمتی ۳.۵ درصدی متقاضیان شد. به این ترتیب میانگین قیمت فروش متانول در رینگ داخلی به ۱۰۸ هزار ریال رسید؛ این معامله مجموع ارزشی برابر ۱۸۳ میلیارد ریال را به همراه داشت. شرکت متانول کاوه نیز در این روز با ثبت فروش هزار و ۲۲۵ تن متانول از این بازار در قیمت پایه و مجموع ارزش ریالی برابر ۱۸۳ میلیارد ریال در رتبه دوم برترین فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت.

ثبت فروش ۳۵۶ میلیون کیلووات ساعت برق

بازار برق بورس انرژی ایران در روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه میزبان فروش ۳۵۶ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۶۴۰ کیلووات ساعت برق بود؛ این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۴۴۴ میلیارد ریال را رقم زد. در این روز ۳۵۵ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۹۲۰ کیلووات ساعت برق سلف در بارپایه‌های روزانه، ماهانه و هفتگی در تابلو برق سلف بورس انرژی ایران به فروش رفت و ارزشی معادل ۴۳۹ میلیارد ریال را رقم زد. این در حالی بود که در این روز ۴۳۲ هزار و ۷۲۰ کیلووات ساعت برق سبز با مجموع ارزش ریالی برابر ۱۵ میلیارد و ۷۹۴ میلیارد ریال نیز در این بازار به فروش رفت.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

بورس انرژی ایران در روز سه‌شنبه سیزدهم شهریور ماه میزبان عرضه‌های متعددی از حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بین‌الملل بورس انرژی ایران خواهد بود. از مهم‌ترین عرضه‌های این روز به لحاظ حجمی در ریتگ داخلی می‌توان به عرضه ۴ هزار تن برش پنتان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس اشاره کرد. این در حالی است که شرکت پالایش نفت آبادان نیز برنامه عرضه ۳ هزار تن نفتای سبک، ۳ هزار تن نفتای سبک و ۳ هزار تن سی‌او را دارد.

در این روز شرکت ستاره نفت خلیج‌فارس نسبت به عرضه ۳۵ هزار تن فول‌رنج نفتا و ۳۰ هزار تن نفتای سبک در رینگ بین‌الملل اقدام می‌کند. شرکت پالایش نفت لاوان نیز در این روز ۳۲ هزار تن نفتای کامل را در رینگ داخلی عرضه می‌کند.

منبع : بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.