خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۸۶۴

ثبت ارزش ۷۰۴ میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی ایران

ثبت ارزش ۷۰۴ میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی ایران

اولین روز کاری در سومین هفته از شهریور ماه مجموع ارزش ریالی ثبت شده در بورس انرژی ایران به ۷۰۴ میلیارد ریال رسید. کاهش حجم عرضه حامل‌های انرژی در بازار فیزیکی در افت ارزش معاملات روزانه بازار اثرگذار بود.

به گزارش تجارت نیوز،

بازار اوارق بهادار بورس انرژی ایران در اولین روز کاری هفته میزبان دادوستد یک میلیون و هزار گواهی صرفه‌جویی گاز اوج۰۴۰۴ با نماد «صگاز۰۴او» بود. این معامله ارزش ریالی برابر ۱۰۰ میلیارد ریال را رقم زد.

رقابت ۵ درصدی برای اکسیژن مایع فولاد خوزستان در رینگ داخلی

رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی در روز شنبه هفدهم شهریور ماه میزبان عرضه ۲۲۰ تن اکسیژن مایع و ۱۹۸ تن نیتروژن مایع فولاد خوزستان بود؛ فروش این محصولات ارزش ۲۳ میلیارد ریالی را برای این بازار به همراه داشت. فولاد خوزستان اکسیژن مایع را با قیمت پایه ۴۶ هزار و ۱۹۰ ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی ۳۹۶ تنی به ثبت رسید. برتری حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه باعث شد تا متوسط قیمت فروش این محصول با ثبت رشد ۵ درصدی به ۴۸ هزار و ۴۹۲ ریال برسد؛ مجموع ارزش این معامله به ۱۰.۶ میلیارد ریال رسید. در عین حال فولاد خوزستان نیتروژن مایع را با قیمت پایه برابر ۶۳ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد و تعادل عرضه و تقاضا باعث شد تا این محصول در قیمت پایه به فروش رود و مجموع ارزشی برابر ۱۲.۴ میلیارد ریال را رقم بزند.

ثبت ارزش ۵۸۱ میلیارد ریالی در بازار برق

بازار برق بورس انرژی ایران در تابلو مشتقه برق در روز ابتدایی هفته نسبتا پررونق بود؛ در این روز طی ۴۸ معامله در تابلو مشتقه برابر ۴۳۰.۲ میلیون کیلووات ساعت برق سلف در بارپایه‌های ماهانه، هفتگی و روزانه به فروش رفت و این معاملات ارزش ریالی برابر ۵۲۸.۷ میلیارد ریال را رقم زد.

همچنین در این روز طی ۱۲ معامله در تابلو مشتقه برق سبز بورس انرژی، برابر ۱.۷دمیلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به فروش رفت و این معاملات ارزش ریالی برابر ۵۲.۲ میلیارد ریال را رقم زد. 

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای روز یکشنبه هجدهم شهریور ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود؛ از مهم این عرضه‌ها به لحاظ حجمی می‌توان به عرضه ۲۰ هزار تن نفتای سنگین شرکت پالایش نفت تهران اشاره کرد؛ همچنین در این روز شرکت کانی کربن طبس نیز ۵ هزار تن زغال‌سنگ در رینگ داخلی عرضه می‌کند. این در حالی است که رینگ بین‌الملل نیز برای روز یکشنبه هجدهم شهریور میزبان عرضه ۳۰۰ تن برش هیدروکربنی شرکت پتروشیمی تبریز خواهد بود.  

منبع : کالاخبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.