فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۱۰۴

ثبت ارزش ریالی ۲.۴ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی

ثبت ارزش ریالی ۲.۴ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی

مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار طی روز یکشنبه هجدهم شهریور ماه به ۲ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال رسید؛ این ارزش ریالی حال معاملات ثبت شده در رینگ داخلی فرآورده‌های هیدروکربوری، معامله گواهی ظرفیت در بازار اوراق بهادار بورس انرژی، فروش برق سلف در تابلو مشتقه بازار برق و همچنین معامله برق سبز در تابلو مشتقه برق سبز بازار برق بورس انرژی ایران بود.

به گزارش تجارت نیوز،

در این روز طی ۲ معامله، ۱۷۵ هزار گواهی ظرفیت نقدی مورد داوستد قرار گرفت، این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۱۸ میلیارد ریال را در بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران به ثبت رساند.

فروش ۱۰.۷ هزار تن حامل انرژی در رینگ داخلی

بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران طی دومین روز هفته جاری از فروش ۱۰ هزار و ۷۶۹ تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در این بازار و ثبت مجموع ارزش ریالی برابر هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال حکایت دارد. شرکت کانی کربن طبس با فروش ۵ هزار تن زغال‌سنگ در رتبه برترین فروشنده این رینگ به لحاظ حجم فروش محصول قرار گرفت. زغال‌سنگ کانی کربن طبس در قیمت پایه ۴۰ هزار ریال به ازای هرکیلوگرم عرضه و در همین نرخ به فروش رفت؛ این معامله مجموع ارزش ریالی برابر ۲۰۰ میلیارد ریال را رقم زد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز برای فروش ۲ هزار و ۵۰۰ تن آیزوریسایکل در رتبه دوم فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت. در این روز پالایش نفت بندرعباس ۲ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول را با قیمت پایه‌ای برابر ۲۷۵ هزار و ۹۶۶ ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر ۸ هزار و ۹۷۵ تن به ثبت رسید؛ برتری حجم تقاضا نسبت به  حجم عرضه، به رقابت قیمتی انجامید و میانگین قیمت فروش این محصول را ۴.۵ درصد افزایش داد و به ۲۸۸ هزار و ۵۷۶ ریال رساند. این معامله مجموع ارزش ریالی بابر ۷۲۱ میلیارد ریال را به همراه داشت.

ثبت ارزش ۶۵۳ میلیارد ریالی در بازار برق

ارزش بازار برق بورس انرژی ایران طی روز گذشته به ۶۵۳ میلیارد ریال رسید. در این روز ۴۷۷ میلیون کیلووات ساعت برق سلف در تابلو مشتقه برق بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معاملات ارزش ریالی برابر ۵۸۸.۶ میلیارد ریال را رقم زد؛ این عرضه برق توسط نیروگاه‌های برق انجام و توسط شرکت‌هی توزیع برق خریداری شد.

همچنین در دومین روز کاری هفته، برابر ۲.۱۶ میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر نیز در تابلو مشتقه برق تجدیدپذیر بازار برق مورد دادوستد قرار گرفت و مجموع ارزش ریالی برابر ۶۴.۸ میلیارد ریال را رقم زد.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در دو رینگ داخلی و بین‌الملل میزبان عرضه‌های متعددی برای روز دوشنبه نوزدهم شهریور ماه هستند. از مهم‌ترین عرضه‌های رینگ داخلی در این روز می‌توان به عرضه ۶ هزار تن آیزوریسایکل و ۶ هزار تن آیزوفید شرکت پالایش نفت اصفهان و همچنین عرضه گسترده متانول از سوی شرکت‌های مختلف تولیدکننده این محصول یاد کرد.

همچنین رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز در روز دوشنبه نوزدهم شهریور ماه میزبان عرضه‌های سنگینی از جمله ۳۵ هزار تن فول رنج نفتا و ۳۰ هزار تن نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس خواهد بود.

منبع : بورس انرژی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.