فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۶۸۲

در روز نهم مهر ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد:

ثبت ارزش ۲۴.۳ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه/ نفت ستاره خلیج فارس با فروش صادراتی نفتا در صدر فروشندگان بازار

ثبت ارزش ۲۴.۳ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه/ نفت ستاره خلیج فارس با فروش صادراتی نفتا در صدر فروشندگان بازار

مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار طی روز دوشنبه نهم مهر ماه به ۲۴ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال رسید. این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و صادراتی بورس انرژی ایران، فروش برق و همچنین معامله اوراق صندوق سرمایه‌گذاری پروژه بود. فروش نفتا صادراتی نفت ستاره خلیج فارس در رینگ بین‌الملل بیشترین سهم را در رشد ارزش معاملات روزانه بازار داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

در روز دهم مهر ماه بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران میزبان داوستد ۲۰۰ هزار اوراق صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا بود؛ قیمت پایانی فروش این اوراق نسبت به قیمت دیروز رشدی ۳.۴۵ درصدی داشت و این معاملات در نهایت مجموع ارزش ریالی برابر ۲ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال را رقم زد.

ارزش رینگ بین‌الملل ۱۸.۳ هزار میلیارد ریالی شد

۶۵ هزار تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز نهم مهر ماه به فروش رفت و این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۱۸ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال را رقم زد. کل فروش‌های انجام شده در رینگ بین‌الملل در این روز مربوط به نفت ستاره خلیج فارس بود. این شرکت نسبت به عرضه ۳۵ هزار تن نفتای کامل با قیمت پایه مفی ۴۰ پریمیوم دلار به ازای هر تن اقدام کرد؛ کل محصول عرضه شده در نرخ پایه به فروش رفت و این معامله مجموع ارزشی برابر ۹ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال را رقم زد. همچنین نفت ستاره خلیج فارس در این روز ۳۰ هزار تن نفتای سبک نیز در رینگ بین‌الملل عرضه کرد؛ این محصول قیمت پایه‌ای برابر منفی ۴۰ پریمیوم دلار به ازای هر تن داشت و در نهایت فروش کل محصول در قیمت پایه مجموع ارزش ریالی برابر ۸ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال را رقم زد.

پالایش نفت شیراز فروشنده برتر رینگ داخلی

بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از فروش ۲۱  هزار و ۵۰۰دتن محصول در این بازار طی روز دوشنبه نهم مهر ماه حکایت دارد؛ این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر ۵ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال را رقم زد.

شرکت پالایش نفت شیراز در این روز با ثبت فروش ۵ هزار تن آیزوریسایکل در قیمت پایه و مجموع ارزشی بالغ بر هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال فروشنده برتر رینگ داخلی شد. این در حالی بود که شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران نیز در این روز موفق به فروش ۲ هزار و ۵۰۰ تن حلال ۵۰۳ در قیمت پایه و ثبت مجموع ارزشی برابر هزار و ۱۶ میلیارد ریال شد و به این ترتیب در رتبه دوم برترین فروشندگان رینگ داخلی به لحاظ حجم معامله قرار گرفت. شرکت شیمی بافت نیز با فروش ۲ هزار تن MTBE در قیمت پایه و ثبت مجموع ارزشی برابر هزار و ۶۸ میلیارد ریال، سومین فروشنده برتر رینگ داخلی به لحاظ حجم فروش محصول شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.