فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۹۶۹

در نیمه مهر ماه در بورس انرژی ایران به ثبت رسید

ثبت ارزش ۱۶.۶ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

در نیمه مهر ماه در بورس انرژی ایران به ثبت رسید

مجموع ارزش ریالی بورس انرژی در روز یکشنبه پانزدهم مهر ماه به ۱۶ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال رسید؛ این رقم حاصل فروش فرآورده‌های هیدروکربوری در رینگ داخلیو بین‌الملل و همچنین معامله برق در این بازار بود.

به گزارش تجارت نیوز،

در روز دوشنبه شانزدهم مهر ماه تابلو برق آزاد بورس انرژی میزبان ۲ عرضه از سوی شرکت باران نیروی بشل- دوجانبه و همچنین نیروگاه نظرآباد خواهد بود.

مجموع ارزش ریالی این بازار در روز یکشنبه پانزدهم مهر ماه به ۱۶ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال رسید؛ این رقم حاصل فروش فرآورده‌های هیدروکربوری در رینگ داخلیو بین‌الملل و همچنین معامله برق در این بازار بود. پالایش نفت اصفهانبا فروش صادراتی ۲۷.۹ هزار تن حلال ۴۰۲ در صدر برترین فروشندگان این بازار به لحاظ حجم و ارزش معاملات قرار گرفت. 

در روز دوشنبه شانزدهم مهر ماه تابلو برق آزاد بورس انرژی میزبان ۲ عرضه از سوی شرکت باران نیروی بشل- دوجانبه و همچنین نیروگاهنظرآباد خواهد بود. 

ثبت ارزش ۱۴.۲ هزار میلیارد ریالی در رینگ بین‌الملل

ارزش رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی در روز پانزدهم مهر ماه به ۱۴ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال رسید؛ این رقم مربوط به فروش صادراتی ۴۴ هزار و ۶۳۴ تن محصول در زیرگروه حامل‌های انرژی بود. به این ترتیب ۸۵ درصد کل ارزش بازار بورس انرژی در نیمه مهر ماه مربوط به رینگ بین‌الملل بود. 

در این روز شرکت پالایش نفت اصفهان ۲۷ هزار و ۹۰۰ تن حلال ۴۰۲ را با قیمت پایه ۵۱۹ دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه کرد؛ حجم تقاضا معادل عرضه بود و به این ترتیب این محصول در قیمت پایه به فروش رفت و ارزشی معادل ۹ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال را رقم زد. ایندر حالی بود که طی این روز شرکت پارس‌ بهین‌ پالایش نفت قشم نیز۱۴۴ هزار بشکه برش سبک معادل ۱۶ هزار ۶۳۴ تن از این محصول را در رینگ بین‌الملل به فروش رساند و این معامله نیز ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال را رقم زد. رینگ بین‌الملل در دومین روز کاری هفتهجاری میزبان معامله ۱۰۰ تن رافینت شرکت پتروشیمی بیستون نیزبود، این معامله که در قیمت پایه انجام شد ارزشی بالغ بر ۳۴.۷ میلیارد ریال را به همراه داشت. 

پالایش نفت بندرعباس فروشنده برتر رینگ داخلی

فروش ۶ هزار و ۲۱ تن محصول ارزش رینک داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران را در نیمه مهر ماه هزار و ۷۰۴ میلیارد ریالی کرد. در این روز شرکت پالایش نفت بندرعباس توانست با فروش ۴ هزار و ۴۵ تن حلال ۴۰۲ در قیمت پایه و ثبت ارزش ریالی برابر هزار و ۲۰۳ میلیاردریال در صدر برترین فروشندگان رینگ داخلی قرار گیرد. این در حالیبود که شرکت پالایش قطران ذغالسنگ نیز در این روز با ثبت فروش هزار و ۴۰۰ تن روغن سنگین قطرانی در نرخ پایه و ثبت ارزشی معادل ۳۴۲میلیارد ریال در رتبه بعدی برترین فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت. 

بورس انرژی میزبان معامله ۵۵۹.۳ میلیون کیلووات ساعت برق

در نیمه مهر ماه برابر ۵۵۹ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۶۰ کیلووات ساعت برق در بازار برق بورس انرژی ایران در ۲ تابلو مشتقه برق و مشتقه برق سبز مورد دادوستد قرار گرفت و این معاملات ارزشی بالغ بر ۷۲۱.۸ میلیارد ریال را رقم زد. 

تابلو مشتقه برق سبز در این روز میزبان فروش ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار کیلووات ساعت برق سبز به ارزشی بالغ بر ۱۰۱.۵ میلیارد ریال بود. همچنین طی این روز ۵۵۵.۷ میلیون کیلووات ساعت برق نیز در تابلو مشتقه برق بورس انرژی ایران مورد دادوستد قرار گرفت که این معاملات ارزشی بالغ بر ۶۲۰ میلیارد ریال را در این تابلو رقم زد. 

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز دوشنبه شانزدهم مهر ماه میزبان چندین عرضه خواهد بود. به سیاق دوشنبه‌های پیشین واحدهای متانول‌ساز در این روز نسبت به عرضه اینمحصول در رینگ داخلی اقدام می‌کنند؛ از مهم‌ترین این عرضه‌ها به لحاظ حجم محصول می‌توان به برنامه عرضه ۲ هزار و ۲۰۰ تن متانول شرکت پتروشیمی زاگرس و همچنین عرضه ۲ هزار و ۱۵۰ تن متانول شرکت متانول کاوه اشاره کرد. همچنین در این روز رینگ داخلی میزبانعرضه‌های مهمی نظیر ۵ هزار تن میعانات گازی از سوی شرکت ملی نفت ایران نیز خواهد بود.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز برای روز شانزدهم مهر ماه برنامه عرضه ۳۵ هزار تن فول رنج‌نفتا و ۳۰ هزار تن نفتای سبک در رینگبین‌الملل را دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.