فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۴۷۹

در روز ۲۲ مهر ماه رقم خورد؛

ثبت ارزش ۹.۲ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی ایران

ثبت ارزش ۹.۲ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی ایران

رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود. از مهم‌ترین این عرضه‌ها به لحاظ حجم می‌توان به عرضه ۳ هزار تن سی‌او پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی اشاره کرد. همچنین رینگ داخلی در این روز میزبان عرضه‌های متعدد متانول نیز خواهد بود.

به گزارش تجارت نیوز،

 مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در معاملات روزانه بورس انرژی ایران  طی روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه به ۹ هزار و ۲۳ میلیارد ریال رسید. این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی و بین‌الملل؛ معامله برق و داوستد و اوراق گواهی ظرفیت نقدی در بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران بود. شرکت پالایش نفت تبریز با ثبت فروش ۲۱ هزار متر مکعب نفت سفید و ثبت ارزش ریالی معادل ۴ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال که معادل ۵۳ درصد ارزش کل بازار بود؛ برترین فروشنده بورس انرژی در این روز شد. 

در این روز ۶.۵ میلیون اوراق گواهی ظرفیت نقدی در بازار اوراق بهادار بورس انرژی ایران مورد داوستد قرار گرفت و این معاملات مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال را رقم زد.

ثبت ارزش ۷.۳ هزار میلیارد ریالی در رینگ داخلی

بررسی داده‌های معاملاتی رینگ داخلی بازار  فیزیکی بورس انرژی ایران در روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه از فروش ۲۰ هزار تن حامل انرژی و همچنین یک سبد پایه ۱۰۲ در این بازار و ثبت مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۷ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال حکایت دارد. شرکت پالایش نفت تبریز در این روز با فروش ۲۱ هزار متر مکعب نفت سفید ویژه خوراک صنایع معادل ۱۶ هزار و ۲۷۵ تن از این محصول و ثبت مجموع ارزش ریالی بالغ بر ۴ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال فروشنده برتر بازار شد.این محصول در قیمت پایه‌ای برابر ۲۲۶ هزار و ۹۹۱ ریال به ازای هر لیتر در رینگ داخلی عرضه شد و با توجه به تناسب حجم عرضه و تقاضا در هیمن قیمت نیز معامله شد.

این در حالی بود که شرکت پالایش نفت شیراز نیز در این روز با ثبت فروش یک سبد پایه ۱۰۲ در قیمت پایه و مجموع ارزشی برابر هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال در رتبه دوم برترین فروشنده رینگ داخلی در این روز قرار گرفت.

ثبت ارزش ۲۰۹ میلیارد ریالی در رینگ بین‌الملل

رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه تنها میزبان یک عرضه از سوی شرکت هوایار گاز بین‌الملل بود؛ این شرکت ۹۸۸ تن گاز مایع را با قیمت پایه ۴۲۵ دلار به ازای هر تن عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی معادل هزار و ۲۱۹ تن به ثبت رسید؛ اما برتری حجم تقاضا نسبت به عرضه موجب رقابت قیمتی متقاضیان نشد و در نهایت کل گاز مایع عرضه شده در قیمت پایه به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی بربر ۲۰۹ میلیارد ریال را رقم زد.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود؛ از مهم‌ترین این عرضه‌ها به لحاظ حجم می‌توان به عرضه ۳ هزار تن سی‌او پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی اشاره کرد؛ همچنین رینگ داخلی در این روز میزبان عرضه‌های متعدد متانول نیز خواهد بود؛ شرکت پتروشیمی زاگرس ۲ هزار و ۲۰۰ تن و شرکت متانول کاوه ۲ هزار و ۷۵ تن متانول در رینگ داخلی عرضه می‌کنند.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز برای امروز برنامه عرضه ۳۵ هزار تن فول رنج نفتا و ۳۰ هزار تن نفتای سبک در رینگ بین‌الملل را دارد؛ این در حالی است که شرکت پتروپالایش کنگان نیز نسبت به عرضه ۷ هزار تن برش پنتان در این رینگ اقدام می‌کند.  

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.