فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۵۴۰

تخت جمشید، جم و مارون پتروشیمی‌های برتر گروه الفین و پلیمر

تخت جمشید، جم و مارون پتروشیمی‌های برتر گروه الفین و پلیمر

بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی‌های گروه «پلیمر و الفین» در شهریورماه امسال نشان می‌دهد، سه پتروشیمی تخت جمشید، جم و مارون بهتر از سایر رقبا عمل کردند و در صدر جدول رشد درآمدزایی قرار گرفته‌اند اما تندگویان و غدیر بدترین عملکرد را ثبت کرده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

 گزارش ماهانه پتروشیمی‌های تولیدکننده پلیمر و الفین در شهریورماه ۱۴۰۳ منتشر شد و مشخص کرد مجموع درآمد شرکت‌های این صنعت در شهریور ۱۴۰۳ به ۳۱ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان رسیده است. لازم به ذکر است این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی مرداد ۶.۶۳ درصد کاهش داشته است. اما نکته مهم اینکه مقایسه درآمد صنعت در شهریور ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۴۳.۸ درصدی را مخابره می‌کند.

همچنین ۱۱ پتروشیمی فعال در زمینه الفین و پلیمر در شهریورماه امسال موفق به تولید یک میلیون و ۱۱۳ هزار تن از محصولات خود شدند که نسبت به مرداد حدود ۰.۴۱ درصد افزایش داشته است. اما این رقم در مقایسه با شهریورماه سال گذشته ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

انرژی‌پرس در این گزارش مقدار تولید و درآمد ماهانه پتروشیمی‌های فعال در زمینه پلیمر و الفین را با یکدیگر مقایسه کرده است.

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به شهریور ۱۴۰۲   

پیش از هر نکته‌ای باید گفت درآمد ۹ پتروشیمی‌ گروه «پلیمر و الفین» بورسی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. حال باید دید کدام پتروشیمی در این ماه موفق شده تا درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد؟

بررسی و مقایسه گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی‌های پلیمر و الفینی در شهریور ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، پتروشیمی تخت جمشید در این ماه نیز پیشتاز الفین‌سازها بوده و موفق شد درآمد خود را بیشتر از رقبا افزایش دهد و در صدر لیست قرار بگیرد. به نحوی که تخت جمشید با جهش بیش از ۱۵۵ درصدی که در درآمد ماهانه خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به عمل آورد، توانست عنوان «بیشترین افزایش درآمد ماهانه» را از آن خود کند.

همچنین پتروشیمی جم، دیگر شرکت فعال در گروه «پلیمر و الفین» بوده که موفق به رشد چشم‌گیر رقم درآمد خود در شهریورماه شده است. به نحوی که درآمد این شرکت در شهریور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۶ درصد افزایش داشته است.
پتروشیمی مارون نیز دیگر پتروشیمی گروه «پلیمر و الفین» در شهریورماه امسال موفق شد جهش بیش از ۵۳ درصدی را در درآمد ماهانه خود رقم بزند و عنوان سومین پتروشیمی برتر را در زمینه درآمدزایی شهریورماه این گروه را کسب کند.

غدیر و تندگویان؛ تنها در قعر جدول

همان‌طور که در جدول مشخص است، دو پتروشیمی غدیر و تندگویان تنها پتروشیمی‌هایی بودند که در شهریورماه کاهش درآمد را تجربه کرده‌اند. به طوری که درآمد شهریورماه غدیر ۱۶.۹ درصد و تندگویان ۰.۲ درصد نسبت به شهریور ۱۴۰۲ کاهش داشته است.

در سمت تولید گروه «پلیمر و الفین» نیز ارقام جالب توجهی به چشم می‌خورد؛ با این تفاوت که ۶ پتروشیمی این گروه در شهریورماه امسال با کاهش حجم تولید روبه‌رو شده‌اند. اما پنج پتروشیمی پارس، تندگویان، تخت جمشید، جم پیلن و قائدبصیر در این ماه عملکرد خوبی در تولید داشته‌اند.

در این میان پتروشیمی پارس عملکرد درخشانی ثبت کرد و رقم تولید خود را به ۲۹۷ هزار تن در این ماه رساند. مقایسه این رقم با حجم تولید شرکت در شهریورماه سال گذشته، رشد ۱۲.۴ درصدی مقدار تولید این شرکت را مخابره می‌کند.

همچنین پتروشیمی تندگویان عنوان دومین شرکت برتر در زمینه افزایش حجم تولید گروه «پلیمر و الفین» را به خود اختصاص داد. به نحوی که این شرکت موفق شد حجم تولید شهریورماه خود را با رشد ۹.۲ درصدی به ۹۵ هزار تن برساند.

تخت جمشید نیز دیگر پتروشیمی موفق گروه «پلیمر و الفین» در تولید شهریورماه بود؛ چرا که این پتروشیمی موفق شد حجم تولید خود را حدود ۶ درصد بالا ببرد و رقم هفت هزار و ۸۴۳ تن را گزارش کند.

در طرف دیگر ماجرا بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی‌های این گروه نشان می‌دهد سه پتروشیمی مارون، غدیر و شازند در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری بیشتر از سایر رقبا ظرفیت اسمی سالانه خود را محقق کرده‌اند. به طوری که پتروشیمی مارون در این مدت ۶۲ درصد از ظرفیت اسمی سالانه خود را تولید کرده است.

اما همان‌طور که مشخص است پتروشیمی تندگویان در ۶ ماهه امسال تنها ۳۲ درصد از ظرفیت اسمی سالانه خود را تولید کرده و نسبت به سایر رقبا به شدت عقب مانده است.

منبع : انرژی پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.