فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۰۶۲

ثبت ارزش ۹.۲ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی ایران

ثبت ارزش ۹.۲ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه بورس انرژی ایران

مجموع ارزش معاملات این بازار برای روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه به ۸ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

مجموع ارزش معاملات این بازار برای روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه به ۸ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال رسید؛ این رقم مربوط به فروش فرآورده‌های نفتی در رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران و همچنین فروش برق در این بازار بود.  

فروش ۱۰.۹ هزار تن فرآورده در رینگ بین‌الملل 

بررسی داده‌های رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه از فروش ۱۰ هزار و ۹۵۰ تن محصول از این بازار و ثبت ارزش ریالی معادل ۲ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال حکایت دارد. در این روز شرکت نفت ستاره خلیج فارس با فروش ۶ هزار تن گاز مایع و ۳ هزار تن ته‌مانده برج تقطیر فروشنده برتر رینگ بین‌الملل شد. شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این روز ۶ هزار تن گاز مایع را با قیمت پایه‌ای برابر منفی ۱۶۰ پریمیوم دلار به ازای هر تن عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی برابر ۱۸ هزار تن به ثبت رسید؛ برتری حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه و رقابت قیمتی متقاضیان باعث شد تا متوسط قیمت فروش این محصول به منفی ۱۵۰ پریمیوم دلار به ازای هر تن برسد. این معامله ارزشی بالغ بر هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال را رقم زد.  

همچنین در این روز شرکت نفت ستاره خلیج فارش برابر ۳ هزار تن ته‌مانده برج تقطیر را با قیمت پایه ۶۱.۳ دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه کرد؛ حجم تقاضا برای این محصول معادل حجم عرضه بود و به این ترتیب این محصول در قیمت پایه به فروش رفت و این معامله مجموع ارزشی بالغ بر ۷۶۲ میلیارد ریال را رقم زد.  

ارزش رینگ بین‌المل ۴.۳ هزار میلیارد ریالی شد 

در روز ۲۴ مهر ماه بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۹۲ تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت؛ این معاملات ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال را رقم زد. برترین فروش رینگ داخلی در این روز مربوط به معامله ۴ هزار و ۲۵ تن آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان بود. این معامله که در قیمت پایه انجام شد؛ ارشی بالغ بر هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال را رقم زد. همچنین در این روز شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز ۳ هزار تن آیزوریسایکل را با قیمت پایه‌ای برابر ۲۸۴ هزار و ۶۵۹ ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی برابر ۱۱ هزار و ۶۷۵ تن به ثبت رسید؛ برتری حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه باعث رقابت قیمتی ۸ درصدی میان متقاضیان شد و نرخ فروش این محصول به ۳۰۷ هزار و ۵۸۹ ریال رسید. این معامله ارزشی بالغ بر ۹۲۲ میلیارد ریال را رقم زد.  

فروش ۶۶۱ میلیون کیلووات ساعت برق 

در روز ۲۴ مهر ماه بالغ بر ۶۶۱ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۴۰ کیلووات ساعت برق در بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی بالغ بر یک هزار و ۱۳ میلیارد ریال را رقم زد؛ این ارقام مربوط به فروش برق سبز در تابلو مشتقه برق سبز و تابلو فیزیکی برق سبز و همچنین تابلو مشتقه برق در بازار برق بورس انرژی ایران بود.  

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.