خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۹۳۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهمان جدید برای بورسی‌ها / قیمت هایما S۸ در بورس چقدر است؟

مهمان جدید برای بورسی‌ها / قیمت هایما S8 در بورس چقدر است؟

در روزهای آینده بورس کالای ایران میزبان خودرو جدیدی است. اولین حضور خودرو هایما S8 در بازار ایران از طریق بورس انجام می‌شود. معامله این خودرو با چه قیمتی شروع می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس مهمان جدیدی خواهد داشت. هایما S8 یکی‌ از محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو است که در روزهای آینده از طریق بورس کالا عرضه می‌کند. این محصول برای اولین بار است که به فروش می‌رسد و اولین طرح فروش آن از مسیر بورس کالاست.

گروه محصولات هایما در بازار با اقبال قابل قبولی مواجه است و حالا ارزیابی کارشناس‌های بازار خودرو نشان می‌دهد، مدل جدید هایما با توجه به رده بندی قیمتی و کیفیت، می‌تواند جایگاه مطلوبی را در میان خودروهای هم‌رده پیدا کند.

در خصوص عرضه محصولات هایما در بورس کالا نیز تاکنون 3 مرحله هایما در بورس انجام شده است. مرحله اول در روز 7 شهریور هایما S7 ماه انجام شد. دومین مرحله نیز در روز 8 آبان صورت گرفت. آخرین بار هم در روز 8 آذر ماه هایما در بورس عرضه شد.

قیمت هایما S8 در بورس

براساس برخی گزارش‌ها قیمت هایما 8S در بازار چین از حدود 80 هزار یوآن شروع شده و به حدود 137 هزار یوآن هم می‌رسد؛ یعنی حدود 14 تا 21 هزار دلار.

طبق معاملات دلار در روز 27 آذر ماه، هر دلار آمریکا در بازار آزاد با قیمت 39 هزار و 300 تومان خرید و فروش شد. اگر هایما بین 14 هزار تا 21 هزار دلار قیمت داشته باشد، یعنی در بازار ایران باید با قیمت بین 550 تا 825 میلیون تومان معامله شود.

البته هزینه‌های جانبی و مالیات می‌تواند قیمت این خودرو را بیش از این میزان کند. نکته مهم دیگر در خصوص قیمت هایما این است که عرضه در بورس می‌تواند قیمت آن را بالاتر ببرد. در واقع بورسی‌ها در شرایط رقابتی احتمالا نرخ‌های بالاتری را برای هایما S8 ثبت کنند.

این اتفاق در خصوص هایما S7 نیز افتاد. در هفته اول ماه جاری وقتی هایما S7 وارد بورس شد، قیمت پایه آن 815 میلیون تومان بود اما با قیمت تمام شده حدود 920 میلیون تومان فروخته شد. کسانی که سه هفته قبل در عرضه هایما S7 شرکت کردند، این خودرو را 32 درصد معادل 300 میلیون تومان ارزان تر از بازار خریداری کردند.

در حال حاضر قیمت هایما S7 پلاس در بازار ایران یک میلیارد و 220 میلیون تومان قیمت دارد. هایما S5 اتوماتیک 6 سرعته نیز با قیمت یک میلیارد و 70 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مشخصات فنی هایما S8

در خصوص مشخصات فنی هایما S8 در اطلاعیه ایران خودرو آمده است: «این محصول از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۹۲ اسب بخار نیرو و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گشتاور موتور از دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس است که بازه بزرگی از دور موتور به حساب می‌آید. از این رو مصرف سوخت هم به ۷.۲ لیتر کاهش پیدا می‌کند که برای یک کراس اوور با این ابعاد بسیار مناسب است. در این خودرو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده شده است. امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نیز در بخش‌های مختلف قابل توجه و مورد خواست مشتریان است.

این خودرو که در رده کراس اوور‌ها قرار دارد، از نظر ظاهری کاملا مدرن و به روز است، جلو پنجره کرومی طرح کهکشانی همراه با چراغ‌هایی که تهاجمی طراحی شده‌اند، نوید حضور یک خودروی پر هیجان را می‌دهد. در نمای جلو پروژکتور‌ها نیز همچون خودرو‌های کره‌ای کاملا بزرگ طراحی شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود، هایما ۸S با توجه به آپشن‌های بسیار و متنوع و همچنین سابقه‌ای که مدل‌های S۵ و S۷ در ذهن خریداران ایرانی دارد، یکی از خودرو‌های جدیدی باشد که رانندگی با آن با توجه به حس قدرت و هوشمندی این خودرو لذت بخش و ایمن است.»

در خصوص عرضه دیگر خودروها در بورس کالا قرار است چهار روز دیگر 2000 دستگاه خودرو شاهین در بورس عرضه شود. گزارش تحلیلی درباره عرضه شاهین در بورس را در زیر بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.