خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۷۶۱۸

خاندوزی:

بورس کالا به نفع مردم تمام شد

بورس کالا به نفع مردم تمام شد

با کنار گذاشتن شیوه‌های قدیمی در خرید خودرو و عرضه خودرو در بورس کالا، دست دلالان کوتاه شده و خریداران خودرو منفعت بیشتری نصیبشان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی اقتصادی دولت درباره وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا گفت منفعت عرضه خودرو در بورس به کارخانه و مردم رسیده است.
سید احسان خاندوزی گفت: میراث دار یک کاهش عرضه در صنعت خودرو بودیم اما با فاصله گرفتن از شیوه های قبلی فروش مانند قرعه کشی، شاهد هستیم با عرضه خودرو در بورس کالا ، منفعت اختلاف قیمت کارخانه و بازار به جای دلالان به جیب کارخانه و مردم می‌رود و هماهنگی میان وزارت صمت و بورس کالا برای ارتقای شرایط در حال انجام است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: واقعیت آن است که بسیاری از تقاضاها مصرفی نیست و سرمایه‌ای است که باید با مالیات بر سوداگری مدیریت شود.

او گفت: وزارت صمت توانسته ۱۸ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد عرضه خودرو و ۴۰۰ درصد تعداد تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه سال قبل را افزایش دهد که این روند ادامه دارد.

به گفته خاندوزی، شیوه های گذشته مبتنی بر قرعه کشی و سایر روش‌ها، درست نبود و موجب می‌شد منفعت دلالان و واسطه‌گران به جای مردم و تولیدکننده تامین شود اما با توجه به سازوکار کاملا شفاف بورس کالا، تا پایان آذرماه از ۴۷۰۰ میلیارد تومان اختلاف قیمت کارخانه و بازار، بخش قابل توجه آن حدود ۲۰۷۷ میلیارد تومان به مصرف کننده نهایی رسیده و مردم خودروی ارزان‌تری نسبت به بازار آزاد خریداری کردند.

وزیر اقتصاد گفت: در برخی از مدل‌ها که قیمت بازار آزاد آن خودرو ۵۰۰ میلیون تومان است اما به تازگی در بورس کالا ۳۴۵ میلیون تومان تقریبا همان نرخ کارخانه معامله شده که اقدامات و هماهنگی وزارت صمت و بورس کالا برای خرید مناسب مصرف کنندگان واقعی ادامه دارد.

منبع: کالاخبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.