خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۰۴۴۹

حجم معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه چقدر است؟

حجم معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه چقدر است؟

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران حقیقی و اغلب به صورت برخط و تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا کیانی، مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران در خصوص حجم معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بیان داشت: در حال حاضر تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت می‌پذیرد این در حالی است که باید عکس آن اتفاق می‌افتاد تا بازار سرمایه، بازار باثبات‌تری باشد.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال، شاخص بازار سرمایه نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد کرد و پس از آن بازار وارد سیر نزولی شد و نوسانات زیادی را به خود دید.

کیانی بیان داشت: اکنون حجم معاملاتی که سرمایه‌گذاران حقیقی در بازار دارند به مراتب بیشتر از حجم معاملاتی است که سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار دارند و سرمایه‌گذاران تازه وارد به‌جای اینکه به صورت غیرمستقیم و از طریق نهادهای حرفه‌ای و واسط مثل صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند ترجیح دادند خود به صورت مستقیم وارد بازار شوند.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: بازار سرمایه یک بازار تخصصی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: زمانی که سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای وارد بازار سرمایه می‌شوند امکان دارد اسیر جو هیجانی شوند که این امر موجب انجام خرید و فروش سریع سهام و در نتیجه ضرر و زیان شدیدی را به دنبال دارد.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.