کد مطلب: ۶۲۴۸۹۶

۶۰ ثانیه با بازارهای امروز / پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و بورس

۶۰ ثانیه با بازارهای امروز / پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و بورس

قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند نسبتا متعادلی را ثبت کرد. در مقابل قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین در محدوده ۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد در کانال ۴۰ هزار دلار تثبیت شده است.

مهم‌ترین اخبار رمزارزها

تعداد دنبال‌کنندگان حساب رسمی دوج‌کوین در توئیتر از سه میلیون نفر فراتر رفته است.

لایت‌کوین یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال بازار رمزارزها است و قصد دارد یک بروزرسانی بزرگ انجام دهد که بعد از این بروزرسانی لایت‌کوین به بزرگ‌ترین ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی تبدیل می‌شود.

رابرت کیوساکی، نویسنده معروف کتاب پدر پولدار، پدر فقیر در مصاحبه اخیر خود گفت فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری در حال نابودی دلار هستند. او توصیه کرد طلا، نقره و بیت‌کوین خود را ذخیره کنید.

دولت ونزوئلا برای معامله با ارزهای دیجیتال خارجی مالیات وضع کرده است. معاملاتی که با ارز دیجیتالی به غیر از پترو یا پول فیات این کشور انجام شود تا ۲۰ درصد مشمول مالیات می‌شود.

طلا و ارز

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی، در یادداشتی که برای تجارت‌نیوز نوشته، معتقد است که چند مولفه‌ اقتصادی در سطوح بین‌المللی و داخلی، بر بازار طلا و سکه کشور موثرند.

او کاهش نااطمینانی ناشی از سویه‌های جدید ویروس کرونا را یکی از عوامل موثر بر قیمت اونس جهانی طلا می‌داند.

به گفته محبی، اگر جامعه جهانی اطمینان بیشتری کسب کند که مقابله با سویه‌های جدید این ویروس، از جمله اومیکرون، اثر شدیدی بر کسب و کارها ندارد و مانند دوره‌های پیشین، نیازی به قرنطینه‌های همگانی ‌نیست، تقاضا برای اونس طلا ممکن است کاهش یابد.

او در ادامه یک عامل موثر دیگر بر بر بازار جهانی طلا را ارزش دلار و اقتصاد آمریکا می‌داند. محبی می‌نویسد: اکنون به نظر می‌رسد تورم، تنها معضل جدی اقتصادی در این کشور است. در واقع سایر مولفه‌های افتصادی آمریکا در شرایط مطلوب به سر می‌برند.

عوامل داخلی موثر بر قیمت سکه و طلا

او انتشار اخبار مثبت از لغو برخی از تحریم‌ها و افزایش تقاضا برای خرید طلا در ماه‌های پایانی سال را دو عامل موثر داخلی بر بازار سکه و طلا می‌داند.

محبی توضیح می‌دهد: مورد نخست می‌تواند موجب کاهش قیمت دلار شود و از این طریق، تاثیر زیادی روی بازار طلا و سکه دارد. اما افزایش تقاضا می‌تواند تا حدودی، از میزان اثرگذاری کاهش قیمت دلار، بکاهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.