فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۷۰۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌‌بینی بورس هفته سوم اسفند (اینفوگرافیک)

پیش‌‌بینی بورس هفته سوم اسفند (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، رشد حدود 10 درصدی داشت و کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل هفته گذشته روی عدد یک میلیون و 656 بود و این هفته اما شاخص کل در محدوده یک میلیون و 821 هزار واحدی ایستاد و در نهایت رشد 9.9 درصدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص هم‌وزن هفته اخیر روی عدد 503 هزار و 202 واحدی بود که این هفته به رقم 537 هزار و 870 واحدی رسید و در نهایت رشد 6.8 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. در سوی دیگر بازار نیز شاخص هم‌وزن با رسیدن به تراز 23 هزار و 7 واحدی رشد 7.7 را تجربه کرد.

همچنین میانگین ارزش معاملات بازار سرمایه در دومین هفته نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافت. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با هشت هزار و 791 میلیارد تومان، روز یکشنبه 12 هزار و 968 میلیارد تومان، روز دوشنبه 10 هزار و 351 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه هشت هزار و 330 میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه 9 هزار و 143 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

پیش‌بینی بورس هفته آینده

با توجه به اینکه شرکت‌های صادرات‌محور ارز خود را بیش از 28 هزارتومان و در بازار رقابتی به فروش‌ می‌رسانند این هفته نیز رشد صنایع صادرات‌محور را بدین وسیله می‌توان متصور بود؛ اما اصلی‌ترین اثر این موضوع در ماه‌ها و هفته‌های آینده روی صورت مالی شرکت‌ها نمایان خواهد شد.

امروز رافائل گروسی برای سفری دو روزه وارد تهران شد و رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران عنوان کرد که این کشور پیش از تصمیم‌گیری درباره گام‌های بعدی، منتظر دریافت نتایج سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.

این بدان معناست که گزارش‌های این مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند تا حدودی شرایط سرمایه‌گذاری را تغییر دهد. برای نمونه اگر به‌واسطه گزارش شاهد افزایش تحریم‌ها باشیم قیمت دلار افزایش می‌یابد و در مقابل اگر تحریم‌ها کاهش یابد به تبع آن نرخ دلار نیز کاهش می‌یابد.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که وضعیت سرمایه‌گذاری و مسیر بازارها را در هفته آینده تا حدودی جلسات و نیایج گروسی تعیین خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.