کد مطلب: ۷۹۵۸۲۶

پایان بورس امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / شتاب رشد شاخص کل کاهش یافت

پایان بورس امروز 20 فروردین 1402 / شتاب رشد شاخص کل کاهش یافت

امروز شاخص کل بورس تهران به مسیر صعودی خود ادامه داد اما از شتاب رشد آن کاسته شد. در این میان اما بازار سهام توانست دومین رکورد ارزش معاملات خرد در سال جاری را هم ثبت کند تا سرمایه‌گذاران به تداوم رونق بازار امیدوار شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبر افزایش قیمت خودرو به رغم ابهامات موجود پیرامون آن، سهام خودرویی بازار را شارژ کرده است. امروز هم خودرویی‌ها جزو گروه‌های خوش‌اقبال بازار سهام بودند و توانستند بیشترین ورود پول حقیقی به سهام را ثبت کنند.

امروز همچنین صندوق‌های درآمد ثابت مجددا با خروج پول حقیقی روبرو بودند و به این ترتیب بیش از 134 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش خارج شد.

عملکرد بورس

شاخص کل بورس تهران امروز با ثبت رشد 10 هزار و 848 واحدی، 0.49 درصد دیگر بالا رفت و به ارتفاع دو میلیون و 213 هزار و 234 واحد رسید.

نمادهای کگل، رمپنا، خودرو، حکشتی و مبین بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را در رشد شاخص کل داشتند. در همین حال خودرو، خساپا، شستا، خگستر، فولاد، پترول و فملی پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

عملکرد فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس هم با رشد 431 واحدی روبرو بود و به سطح 27 هزار و 491 واحدی رسید. در این بازار نمادهای مارون، آریا، وسپهر، فجهان، شگویا، انتخاب و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. در همین حال نمادهای دی، کرمان، فرابورس، گدنا، تلیسه، شگویا و وکبهمن پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

شاخص هم‌وزن؛ همچنان در مسیر رشد

امروز در ادامه توجه معامله‌گران به سهام کوچک و متوسط، بار دیگر شاخص هم‌وزن مسیر صعودی را در پیش گرفت و توانست با رشد 11 هزار و 337 واحدی معادل 1.48 درصد بالا رفت و در ارتفاع 687 هزار و 883 واحدی ایستاد.

گفتنی است امروز شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب معادل 0.34 درصد، 0.58 درصد و 0.38 درصد بالا رفتند.

رکوردشکنی ارزش معاملات بازار

امروز ارزش کل معاملات بازار سهام 74 هزار و 322 میلیارد تومان بود که از این میزان 15 هزار و 956 میلیارد تومان سهم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بوده است.

به این ترتیب ارزش معاملات خرد امروز توانست رکورد تازه‌ای را در سال جدید ثبت کند. پس از ثبت ارزش معاملات خرد 17 هزار و 950 تومانی در روز گذشته که رکورد بیشترین ارزش معاملات از ابتدای سال 1401 بود، حالا معاملات بیش از 15 هزار میلیارد تومانی، دومین رتبه را در رده‌بندی ارزش معاملات خرد از سال گذشته تا کنون به دست آورده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.