خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۶۷۲۱

خاندوزی: بورس حباب ندارد

خاندوزی: بورس حباب ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: بر اساس اجماع کارشناسان، با گذشت دو سال و نیم از شرایط حباب سال ۹۹ و با توجه به تغییر تمام شاخص‌های قیمتی و مقداری در بسیاری از بخش‌های واقعی اقتصاد، اکنون شرایط ریسکی و مخاطره آمیزی در بازار سرمایه و بورس وجود ندارد و به عبارتی بورس حباب ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید احسان خاندوزی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و وزارت اقتصاد گفت: امیدواریم که نتیجه و ثمره تلاش‌ها و نشست‌ها برای مردم ایران خیر به همراه داشته باشد. امسال آخرین سال مجلس یازدهم و مهمترین سال کاری دولت و همچنین سال آینده سال خاتمه فعالیت‌های دولت است و باید هر آنچه در توان داریم برای تحول در شرایط اقتصادی و تحقق انتظارات و توقعات مردم و جامعه به کار گیریم تا طبق سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال مردم شاهد تحول در اقتصاد و معیشت خود باشند.

وی بیان کرد: به جز چند اقدام تقنینی مانند مالیات بر عایدی سرمایه و تحول در بانک مرکزی که در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شده است، موضوع برنامه هفتم در چند ماه اول سال در دستور کار مجلس قرار می گیرد چرا که باید تا پایان اردیبهشت، دولت لایحه برنامه هفتم را تقدیم مجلس کند و اکنون در شرایط حساسی هستیم.

تیراژ و کیفیت خودرو را بالا می‌بریم

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه مصوبه شورای رقابت مبتنی بر صورتهای مالی نیمه نخست ۱۴۰۱ است اگر شورای رقابت تصمیم به اصلاح بر اساس صورت مالی نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بگیرد، اقدام خواهد کرد. خاندوزی افزود: همزمان کمک می‌کنیم زیاندهی تولید کاهش یابد و انگیزه و تیراژ و کیفیت تولید افزایش پیدا کند.

تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان

خاندوزی گفت: طی سالهای گذشته ۷ کمیسیون مشترک و ۲۰ سند تجاری بین ایران و عربستان مبادله شد. البته سقف تجارت ما ۸۰۰ میلیون دلار را ثبت کرده است اما با توجه به اراده دو طرف برای از سرگیری تعاملات، تأسیس اتاق مشترک ایران و عربستان در دستور کار قرار دارد.

توضیح وزیر اقتصاد درباره نبودن پول نقد در عابربانک‌ها

خاندوزی گفت: در اکثر موارد نیاز به پول نقد نیست چون ما پیشرفته‌ترین نظام‌های پرداخت آنلاین را داریم.

نهایی شدن سفر وزیر اقتصاد به عربستان

وزیر اقتصاد گفت:در اواخر اردیبهشت ماه برای رایزنی با همتایان عربستانی به جده سفر خواهم کرد.افزایش قیمت خودرو نیز از ۳۵ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافته است و برنامه وزارت صمت این است که با به کارگیری سایر تدابیر نسبت به تیراژ بالاتر تولید اقدام کرده و آرامش و ثبات را به بازار خودرو برگردانیم.

خاندوزی ادامه داد: وزارت صمت سعی کرد کمک کند عقب افتادگی‌های سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ جبران شود. بر همین اساس در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۹ درصد رشد تولید خودرو داشتیم و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد و برنامه امسال هم تولید ۱.۶ میلیون دستگاه است. این اقدام به جبران کمبودها و عرضه بیشتر منجر خواهد شد.

آمار افزایش سرمایه در شرکت‌های بورسی

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:انتشار اوراق در بورس ۱۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. انضباط مالی دولت موجب ایجاد فضا در بورس شد و باعث این شد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته باشد.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین در خصوص همکاری دولت و مجلس برای تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه نیز تاکید کرد: با توجه به رفع اختلاف نظرهایی که در خصوص برنامه هفتم بود، در سال جدید با رفع این مسائل بسیار خوشبین هستیم که برای وزارت اقتصاد سال موثرتری در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی دولت باشد.

خاندوزی در ادامه در خصوص برنامه هفتم توسعه نیز گفت: ما برنامه هفتم توسعه را در دستور کار داریم که این مهم می‌تواند با همکاری موثر دولت و مجلس به خصوص کمیسیون اقتصادی از طریق تصویب بندها و احکام مفید به یک سند راهبردی و اثر گذار تبدیل شود. چنانچه این همکاری اتفاق نیفتد این سند مانند سایر برنامه‌های گذشته به یک برنامه بدون استفاده که اجرا نمی شد، تبدیل می شود.

وی همچنین در خصوص بورس نیز گفت: بر اساس اجماع کارشناسان، با گذشت دو سال و نیم از شرایط حباب بورس در سال ۱۳۹۹ و با توجه به تغییر تمام شاخص‌های قیمتی و مقداری در بسیاری از بخش‌های واقعی اقتصاد، اکنون شرایط ریسکی و مخاطره آمیزی در بازار سرمایه و بورس وجود ندارد و به عبارتی بورس حباب ندارد.

۳.۵ میلیون نفر مشمول سهام عدالت شدند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:پس از بررسی مجدد حدود ۳.۵ میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، خاندوزی در خصوص واگذاری سهام عدالت بیان کرد: در خصوص سهام عدالت ما مصوبه هیات دولت را برای سه و نیم نفر از اعضای تحت پوشش نهادهای حمایتی گرفتیم، در آذرماه هیات مصوبات مجلس اعلام کرد که این مصوبه باید اول در شورای عالی اصل ۴۴ تصویب شود و سپس به دست دولت برسد که ما مجدد در انتهای سال در شورای عالی اصل ۴۴ این مساله را مطرح کردیم و در نهایت مصوب شد و برای بار دوم که به هیات دولت ارجاع دادیم که دولت آن را با جزئیات تایید کند متاسفانه از آنجایی که برخی از وزارتخانه ها حاضر به واگذاری برخی از شرکت های زیرمجموعه خود نبودند، این سهام تا انتهای سال بلاتکلیف ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.