کد مطلب: ۸۳۳۸۸۳

مدیرعامل شرکت بورس تهران:

برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان نداریم

برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان نداریم

مدیر عامل شرکت بورس تهران اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان در دستور کار این شرکت نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید عشقی، رییس سازمان بورس در خردادماه در مورد آخرین جزییات تغییر دامنه نوسان گفته بود: «افزایش تدریجی دامنه نوسان به این معنا نیست که در هر فصل اقدام به تغییر آن کنیم، بلکه اکنون قرار بر این است تا تغییر دامنه نوسان با اصلاح طبقه‌بندی بازارها انجام شود. امیدواریم در آینده‌ اقدام به تصمیم‌گیری برای تغییر دوباره دامنه نوسان کنیم؛ اما اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای این اقدام اعلام کرد. تغییر مداوم دامنه نوسان و نیز انتظار بازار برای تغییر فصلی دامنه نوسان باعث می‌شود تا بازار در حالت انتظار برای تغییر زیرساخت‌ها بماند.»

امروز مدیرعامل شرکت بورس تهران اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان در دستور کار این شرکت نیست.

محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران به راه‌های افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران در بازار سهام اشاره کرد و افزود: مساله مربوط به سواد مالی، نکته‌ای است که اخیرا بارها مورد بحث قرار گرفته، بنده مخالف ورود همه افراد به سمت افزایش سواد مالی هستم؛ زیرا لزومی ندارد که لایه‌های مختلف جامعه ایران با آموزش معامله‌گری آشنا شوند.

وی اظهار داشت: معنای سواد مالی این است که همه افراد در بورس نسبت به معامله‌گری در بازار آموزش ببینند، در حالی که افراد آگاه در زمینه مفاهیم مربوط به سود و زیان تا حدودی مطلع از سواد مالی هستند.

گودرزی خاطرنشان کرد: این موضوع باید مورد توجه باشد تا قشر عمده‌ای از مردم که از دانش و تخصص کافی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند به این سمت سوق داده شوند که چگونه می‌توانند پول خود را نسبت به تورم و نوسانات پوشش دهند.

مدیر عامل شرکت بورس تهران معتقد است که انجام این اقدام از طریق ابزارهای حاضر در بورس مانند صندوق تضمین سرمایه، صندوق سهامی و صندوق اهرمی قابل اجرا است.

وی اعلام که مردم دارای سطوح مختلف ریسک‌پذیری هستند و نمی‌توان یک پیشنهاد را برای همه سهامداران تجویز کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک، رویکرد جدیدی را در بورس تهران دنبال خواهیم کرد و قرار است فراخوانی داده شود تا مجموعه‌های دارای تلویزیون اینترنتی در این طرح مشارکت داشته باشند. در این راستا در صورت پذیرش شرایط بورس تهران فضایی برای ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت بورس تهران تاکید کرد: سواد مالی موضوعی نیست که بتواند فقط دارای یک متولی باشد بلکه آموزش و پرورش، سازمان بورس و وزارت اقتصاد باید درگیر افزایش سواد مالی شوند.

وی ادامه داد: این فعالیت نوعی اقدام بلندمدت است اما باید برنامه‌هایی برای اجرای درست این هدف در دستور کار قرار بگیرد.

گودرزی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه شرکت بورس برای افزایش یک درصدی دامنه نوسان اعلام کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش دوباره دامنه نوسان نداریم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تهرانی

    بورس شده همش وعده و وعید پارسال…………..دکتر عشقی فرمودند اول سال جدید دامنه رو درست میکنیم و میبریم بالا و بازار رو پویا میکنیم نتیجه الان آخرای تیرماه سال جدید و هچ کاری نشده – کسادی بازار و و دست گذاشتن روی سود پتروشیمیا هم بازار رو خراب کرده – اقلا کارایی که دستتون میرسه رو انجام بدیم مثلا درست کردن دامنه نوسان – طبقه بندی بازارهای بورس – و……………. خیلی کارهای دیگه سازمان محترم بورس متونه رونق فوقالعاده ای برای پویایی بازار بکنه – یه پیشنهاد هم دارم – سازمان محترم بورس میتونه تایم معاملات رو بیشتر بکنه تا ساعت 2 ظهر مثل بانکها – اقلا اینهمه تعطیلی پنج شنبه ها و جمعه ها و روزهای تعطیلی مناسبتها ، این خودش باعث کسادی بازار هم میشه – عزیزان و دستندرکاران سازمان بورس – بورس یکی از محرک های اقتصادی و یکی از سیستم های قدرتمند مهار تورم و شکوفایی اقتصادی توی همه دنیا هست – امیدوارم دولت کمر همت برای توسعه بازار سهام و بورس ببنده جهت مهار تورم و برچیدن دلالی مسکن و خودرو و دلار و دارو – امیدوارم واقعا تا آخر سال دامنه نوسان و طبقه بندی بازارهای سهام هرچه سریعتر اجرا بشه و به سال بعد موکول نشه – فعلا تا اینجا بازار سرمایه هیچ کار عملی از سوی سازمان محترم بورس مشاهده نکرده