خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۹۴۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام خگستر مرداد ۱۴۰۲ / خگستر آماده پرواز به سوی اهداف صعودی شد؟

تحلیل تکنیکال سهام خگستر مرداد 1402 / خگستر آماده پرواز به سوی اهداف صعودی شد؟

تحلیل تکنیکال سهام خگستر نشان می‌دهد این نماد پس از یک فاز اصلاحی 84 روزه، مسیر تازه‌ای را آغاز کرده است. خروج از فشردگی و شکست خط روند نزولی سهامداران، این نماد را برای دستیابی به اهداف بالاتر امیدوار ساخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند اصلاحی خگستر از 17 اردیبهشت‌ماه وارد روند اصلاحی خود شد. این نماد پس از طی یک بازه 84 روزه از تاریخ یادشده، سرانجام حرکت تازه‌ای را آغاز کرد که تا کنون پایدار بوده است. طی این مدت 50 درصد از ارتفاع قیمت سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو کاسته شد. گفتنی است سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با ارزش بازار 18 هزار و 741 میلیارد تومانی در بازار اول بورس قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات خگستر نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده است، کمی بعد سهم از سویینگ‌های کف ساخته شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

نمودار قیمت سهام خگستر در تایم‌فریم روزانه

به کمک رشد اخیر قیمت که از سه‌شنبه هفته گذشته در این نماد آغاز شده بود، خط روند نزولی شکسته شده است. محدوده 440 تا 455 تومان که با توجه به رفتار قیمت محدوده مهمی برای سهم به شمار می‌آید با رشد امروز نماد "خگستر" شکسته شده است.

تحلیل تکنیکال سهام خگستر

پیشتر چهارشنبه 28 تیرماه نیز قیمت به این محدوده هجوم برده بود که با عرضه شدید به محض رسیدن قیمت به آن مواجه شده بود.

در نگاه دوباره به نمودار قیمت خگستر، نکته دیگری در جهت تقویت چشم‌انداز خرید این سهم یافت می‌شود. تکنیکالیست‌ها با موج‌شماری روند اصلاحی اخیر، بروز پنج موجی را تایید می‌کنند. در این حالت نقطه ابتدایی شروع روند اصلاحی را به پایان سووینگ موج چهارم متصل می‌کنند و با شکست این خط تریگر خرید چکانده می‌شود.

با این حال استراتژی‌های متفاوتی بین افراد وجود دارد و برخی منتظر ادامه روند برای اثبات پایداری آن می‌مانند. در این صورت نقطه ورود این دست از فعالان بازار سرمایه می‌تواند پولبک قیمت سهم به سطوح شکسته شده باشد.

چارت خگستر زیر ذره‌بین

اگر فعالان بازار در تایم‌فریم‌هایی پایین‌تر از روزانه نگاهی به چارت روزانه داشته باشند، متوجه فشردگی قیمت در یک مثلث جمع شونده خواهند شد. با عبور قیمت از سطح 451 تومان، CIB یا تغییر رفتار تایید می‌شود که خود یکی از نشانه‌های تغییر روند است.

تحلیل تکنیکال سهام خگستر

قیمت سهام خگستر پس از عبور از سقف مثلث کاهشی، به سقف آن پولبک زده و موقعیت خرید خوبی برای نوسان‌گیران بازار سرمایه فراهم ساخته است.

از سوی دیگر در صورتی که قیمت طی روزهای آتی به سطوح پایین‌تر از کف قبلی(محدوده 391 تومان) تثبیت شود، اعتبار سناریو صعودی منقضی خواهد شد.

در حال حاضر اما با توجه به آنچه در تحلیل تکنیکال سهام خگستر گفته شد نمودار قیمت نشان می‌دهد، احتمال افزایش قیمت این سهم به سوی اهداف 528، 616 و در نهایت 780 تومان به عنوان تارگت‌های تکنیکالی سهم بیش از احتمال فیلد شدن این سناریو است.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.