خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۰۱۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام ثغرب مرداد ۱۴۰۲ / ذره‌بین سهامداران ثغرب روی رفتار حقوقی‌ها

تحلیل تکنیکال سهام ثغرب مرداد 1402 / ذره‌بین سهامداران ثغرب روی رفتار حقوقی‌ها

100 روز از شروع روند اصلاحی سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب می‌گذرد. تحلیل تکنیکال سهام ثغرب نشان می‌دهد این نماد در یک فشردگی روی محدوده مهمی قرار گرفته است. چشم‌انداز تکنیکالی پیش روی سهامداران ثغرب از چه قرار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند اصلاحی ثغرب از 13 اردیبهشت‌ماه وارد روند اصلاحی خود شد. این نماد پس از طی یک بازه 100 روزه از تاریخ یادشده، در یک فشردگی قیمتی قرار گرفته است. طی این مدت 42 درصد از ارتفاع قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب کاسته شد. گفتنی است سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب با ارزش بازار هزار و 87 میلیارد تومانی در بازار اول بورس قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات ثغرب نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده است، کمی بعد سهم از سویینگ‌های کف ساخته شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

نمودار قیمت سهام ثغرب در تایم‌فریم روزانه

از ابتدای آبان‌ماه که روند صعودی «ثغرب» آغاز شد، طی دو موج صعودی، سهامداران نماد مذکور 230 درصد بازدهی مثبت را تجربه کردند. طی این مدت یک موج اصلاحی در بازه زمانی دی تا نیمه بهمن وجود داشت. از دید موج‌شماری قیمت در حال حاضر در موج چهارم از روند بزرگتر نمودار ثغرب قرار گرفته است.

با کمک گرفتن از ابزار فیبوناچی اصلاحی، تراز‌های 50 و 61.8 درصد که سطوح قیمتی 949 و 850 تومان هستند، به تکنیکالیست‌ها معرفی می‌شوند. در حال حاضر نیز قیمت بین همین دو محدوده در حال نوسان و فشرده شدن است.

رفتار قیمت در الگوهای فشردگی، به جمع شدن فنر و جذب انرژی برای آزاد شدن از فشردگی تعبیر می‌شود. بر همین اساس می‌توان انتظار پرتاب قیمت و حرکت شارپ آن پس از خارج شدن از فشردگی را داشت.

نقطه انرژی در نمودار ثغرب روند نزولی را تغییر خواهد داد؟

در حال حاضر دو محدوده استاتیک قیمت «ثغرب» را کنترل می‌کنند. این دو محدوده با باکس قرمزرنگ در تصویر نمودار «ثغرب» مشخص شده است: محدوده 870 تا 890 تومان و محدوده 970 تا هزار تومان؛

از منظر تکنیکال، دو چنگال اندروز روی چارت «ثغرب» رسم شده است. چنگال پولبک به سهامداران اندازه پروجکت شده اصلاح قبلی را نشان می‌دهد. رسیدن قیمت به خط میانی این چنگال که با رنگ بنفش در چارت مشخص شده است، حکایت از آن دارد اندازه اصلاح قبلی تکرار شده است.

تحلیل تکنیکال سهام ثغرب

در این دیدگاه، در صورتی که سهم، کف 870 تا 890 تومان را حفظ کند، با فعال شدن تریگر خریداران، نماد «ثغرب» آماده آغاز موج پنجم روند است که هدف هزار و 441 تومانی را دنبال می‌کند.

چنگال سبزرنگ، یک چنگال مدیفای‌شیف روند است. نوع مواجهه قیمت با خطوط این چنگال حکایت از پذیرش فرکانس آن توسط قیمت دارد. بر همین اساس بازگشت قیمت به فضای داخلی چنگال سبزرنگ اهمیت دارد. بنابراین خریداران این نماد منتظر این مهم برای فعال شدن تریگر خود هستند.

در صورتی که قیمت مجددا به فضای داخلی چنگال بازگردد، می‌توان انتظار داشت بر اساس اصل سوم آلن اندروز، قیمت به احتمال 80 درصد تا خط میانی پیش رود.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.