کد مطلب: ۸۵۳۴۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام پکویر مردادماه ۱۴۰۲ / نوسان «پکویر» در روندی ساید

تحلیل تکنیکال سهام پکویر مردادماه 1402 / نوسان «پکویر» در روندی ساید

تحلیل تکنیکال سهام پکویر حکایت از پیشتاز بودن این سهم در روند صعودی گذشته دارد. همچنین «پکویر» در جریان روند اصلاحی فعلی نسبت به کلیت بازار اصلاح به نسبت کمتری را تجربه کرده است. از سوی دیگر شکل اصلاح پکویر در قالب الگوی مستطیل است که در فاز نوسان‌گیری، موقعیت‌های خوبی را برای سهامداران فراهم ساخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت کویرتایر با نماد «پکویر» با ارزش بازار سه هزار و 982 میلیاردی در بازار اول بورس قرار دارد. P/E سهم در محدوده 9.43 قرار دارد که در مقایسه با P/E صنعت لاستیک و پلاستیک که در سطح 10.25 قرار گرفته ، کمتر است.

تحلیل تکنیکال سهام پکویر

نماد پکویر در روند صعودی قبلی، یکی از پربازده‌ترین سهام بورس تهران لقب گرفت. سهام شرکت کویرتایر، در دوره صعودی قبلی که در بازه اردیبهشت 97 الی تیرماه سال 99 رقم خورد، بالغ بر چهار هزار و 360 درصد افزایش را تجربه کرد. به این معنی که قیمت هر برگه سهم از 22 تومان به محدوده 999 تومانی رسید.

تحلیل تکنیکال سهام پکویر

پس از آن اما این نماد در جریان روند نزولی فرسایشی قرار گرفت. این روند که بیش از دو سال و چهار ماه طول کشید با تشکیل یک کنج نزولی (descending wedge) منجر به ریزش 77 درصدی از محدوده سقف تاریخی شد.

دوره رونق جدید بازار سهام که از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد، به جریان دادوستد‌های «پکویر» نیز سرایت کرد. سرانجام با عبور قیمت از محدوده 354 تا 365 تومان به عنوان آخرین سقف تاییدشده روند نزولی سابق، تغییر رفتار قیمت برای تکنیکالیست‌ها به اثبات رسید.

«پکویر» آماده نوسان‌گیری

نگاهی نزدیکتر به تحلیل تکنیکال پکویر، نشان از آن دارد که این سهم در یک باکس مستطیل شکل حبس شده است. دو محدوده سقف و کف این مستطیل عبارت‌اند از: 723 تا 748 تومان و محدوده 570 تا 582 تومان.

تحلیل تکنیکال سهام پکویر

با وجود روند کاهشی نماگر‌های تالار شیشه‌ طی سه ماه گذشته، برخی از سهام در بازه‌هایی رشد‌هایی را نیز تجربه کرده‌اند. هر بار برخورد قیمت سهام شرکت کویر تایر با کف قیمتی، رشد قیمت تا محدوده سقف کویل را در پی داشته است و برعکس.

بنابراین تا زمانی که روند بازار سهام به همین روال ادامه دهد، پکویر یکی از گزینه‌های نوسانگیری برای اهالی بازار سرمایه به شمار می‌آید.

تحلیل تکنیکال شاخص لاستیک و پلاستیک

روند صعودی بازار سهام از آبان‌ماه سال گذشته استارت خورد. نماد‌های صنعت لاستیک و پلاستیک نیز از این روند مستثنی نبودند. روند صعودی تا میانه اردیبهشت ماه ادامه داشت و دو روند اصلاحی کوچکتر را در دل خود جای داده بود. با این حال در تحلیل تکنیکال چارت شاخص این صنعت از اندازه موج نزولی پیش از استارت روند نزولی استفاده شده است. علت این امر تشابه اندازه اصلاح چارت از میانه اردیبهشت تا کنون به اندازه آخرین موج نزولی پیش از آغاز روند صعودی است.

تحلیل تکنیکال شاخص لاستیک و پلاستیک

با ترسیم یک چنگال پولبک، می‌توان نقاط پرپتانسیل احتمالی بازگشت را حدس زد. ترسیم یک اسلایدینگ پارالل در کنار خط میانی چنگال پولبک، یک سطح بازگشتی مهم را به تکنیکالیست معرفی می‌کند.

بنابراین دو سناریو مطابق آنچه در تصویر چارت مشخص شده، قابل انتظار است. سناریوی صعودی که از احتمال وقوع بیشتری نیز برخوردار است، برخورد نماگر صنعت لاستیک و پلاستیک به اسلایدینگ پارالل رسم شده و سپس شکستن خط روند نزولی قرمزرنگ است. در این سناریو تارگت شاخص، لمس موازی بالایی خط میانی است.

سناریوی نزولی اما در صورتی رخ خواهد داد که شاخص، اسلایدینگ خود را از دست بدهد. در این صورت سهامداران این صنعت، باید منتظر پایان اصلاح در محدوده 343 تا 351 هزار واحدی باشند. این محدوده در گذشته سقف مهمی در روند نزولی بوده است. کما اینکه روند صعودی پیشین، دقیقا در همین محدوده یک گره معاملاتی تشکیل داده است.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.