خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۳۷۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام پلاسک مردادماه ۱۴۰۲ / پلاسکوکار در لبه تیغ قرار گرفت

تحلیل تکنیکال سهام پلاسک مردادماه 1402 / پلاسکوکار در لبه تیغ قرار گرفت

سهام پلاسک در جریان روند اصلاحی اخیر بازار سهام، با 51 درصد افت جزو نماد‌هایی با بیشترین کاهش ارزش قرار می‌گیرد. با این وجود تحلیل تکنیکال سهام پلاسک نشان می‌دهد، قیمت در سطحی قرار گرفته که ممکن است پایان اصلاح باشد و یا در حالتی دیگر منجر به موج بعدی روند نزولی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پلاسکوکار با نماد «پلاسک» در بازار دوم بورس قابل معامله است. «پلاسک» با ارزش بازار 816 میلیاردی در صنعت لاستیک و پلاستیک قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات پلاسک نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام پلاسک

در تایم‌فریم ماهانه، نمودار قیمت سهام پلاسک اجازه ترسیم یک کانال بلندمدت صعودی را می‌دهد. برخورد‌های دقیق و پرتعداد به سقف، کف و میانه کانال نشان می‌دهد قیمت به خوبی فرکانس این کانال را پرایس کرده است.

تحلیل تکنیکال سهام پلاسک

نماد «پلاسک» از جریان صعودی بازار سهام که از پاییز سال گذشته استارت خورد، مستثنی نبود. این روند سرانجام پس از دو سال و 6 ماه ریزش فرسایشی، موفق شد قیمت سهام پلاسک را کمی بالاتر از سقف تاریخی در مردادماه 99 بنشاند.

نفوذ قیمت به سطوح بالاتر از سقف قبلی، چشم‌انداز اهداف بالاتری را برای این سهم ترسیم می‌کند. سناریوی بدبینانه نیز در این حالت بیان می‌کند از آنجا که قیمت موفق به عبور از این سطح نشده است، دیدگاه روند ساید در این چارت قوت می‌گیرد.

ترسیم چنگال اندروز مدیفای-شیف اطلاعات خوبی از مسیر احتمالی قیمت به دست می‌دهد. قیمت پس از برخورد با خط میانی، شروع به ریزش کرده است. در کنار این چنگال اندروز، خط روند مهمی وجود دارد که از اتصال دو سویینگ روند صعودی بازار به دست می‌آید.

تحلیل تکنیکال سهام پلاسک

حال با توجه به اینکه قیمت روی این خط روند قرار گرفته و در جریان دادوستدهای روزهای اخیر به زیر آن نیز نفوذ کرده است، در صورتی که به بالای آن بازگردد شانس صعود تا بالاتر از سقف قبلی را نیز دارد. اما اگر قیمت زیر خط روند ترسیم‌شده تثبیت کند، انتظار هدف موازی پایینی چنگال به‌عنوان تارگت روند نزولی فعلی، دور از انتظار نیست.

تحلیل تکنیکال شاخص لاستیک و پلاستیک

روند صعودی بازار سهام از آبان‌ماه سال گذشته استارت خورد. نماد‌های صنعت لاستیک و پلاستیک نیز از این روند مستثنی نبودند. روند صعودی تا میانه اردیبهشت ماه ادامه داشت و دو روند اصلاحی کوچکتر را در دل خود جای داده بود. با این حال در تحلیل تکنیکال چارت شاخص این صنعت از اندازه موج نزولی پیش از استارت روند نزولی استفاده شده است. علت این امر تشابه اندازه اصلاح چارت از میانه اردیبهشت تا کنون به اندازه آخرین موج نزولی پیش از آغاز روند صعودی است.

تحلیل تکنیکال شاخص لاستیک و پلاستیک

با ترسیم یک چنگال پولبک، می‌توان نقاط پرپتانسیل احتمالی بازگشت را حدس زد. ترسیم یک اسلایدینگ پارالل در کنار خط میانی چنگال پولبک، یک سطح بازگشتی مهم را به تکنیکالیست معرفی می‌کند.

بنابراین دو سناریو مطابق آنچه در تصویر چارت مشخص شده، قابل انتظار است. سناریوی صعودی که از احتمال وقوع بیشتری نیز برخوردار است، برخورد نماگر صنعت لاستیک و پلاستیک به اسلایدینگ پارالل رسم شده و سپس شکستن خط روند نزولی قرمزرنگ است. در این سناریو تارگت شاخص، لمس موازی بالایی خط میانی است.

سناریوی نزولی اما در صورتی رخ خواهد داد که شاخص، اسلایدینگ خود را از دست بدهد. در این صورت سهامداران این صنعت، باید منتظر پایان اصلاح در محدوده 343 تا 351 هزار واحدی باشند. این محدوده در گذشته سقف مهمی در روند نزولی بوده است. کما اینکه روند صعودی پیشین، دقیقا در همین محدوده یک گره معاملاتی تشکیل داده است.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.