کد مطلب: ۸۷۹۷۴۴

عضو هیات مدیره سازمان بورس عنوان کرد

نظارت ۱۰۰درصد هوشمند بر بازار سرمایه

نظارت 100درصد هوشمند بر بازار سرمایه

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: به دنبال یک بازار سرمایه منصفانه و کارا هستیم و مبنای منطقی نظارت هوشمند نیز در همین راستا است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا عیوضلو در خصوص نظارت‌های هوشمند بر روند معاملات بازار گفت: این موضوع ظرف یک سال اخیر توسط مدیریت نظارت بر بورس‌ها مورد توجه قرار گرفته است. ما به دنبال یک بازار منصفانه و کارا هستیم و مبنای منطقی نظارت هوشمند نیز در همین راستا است.

این مقام مسئول بیان کرد: به دنبال جلوگیری از چند ناهنجاری از جمله بحث دستکاری قیمت ها، معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی و سوء رفتار‌هایی تحت عنوان پیش دستی معاملات بودیم که این موارد از منظر ما به کارایی و منصفانه بودن بازار سرمایه آسیب جدی می‌زدند پیش‌تر نیز در نظارت بازار‌ها این موارد جدی بود و ما در یکسال اخیر بر هوشمند کردند این نظارت تاکید داشتیم و بر اساس سامانه‌ها این موضوع توانسته آثار خود را بگذارد.

او افزود: رویکرد‌ها در واقع اساسا پیشگیرانه است و به دنبال این هستیم که تا حد ممکن جلوی ناهنجاری‌ها را بگیریم بر همین رویکرد در ابتدا همکاران با هشدار‌های نظارتی که به معامله گران و کارگزاران می‌دهند سعی می‌کنند حالت پیشگیرانه حفظ شود و بعد اقدامات نظارتی ما می‌تواند گام به گام تشدید گردد.

عیوضلو بیان کرد: اقدامات نظارتی دیگر همانند ابطال معاملات، توقف دسترسی‌های برخط و تشکیل پرونده‌های تخلفاتی نیز وجود دارد و امیدواریم مجموع این اقدامات به سلامت بازار و افزایش منصفانه بودن و کارایی بازار کمک خوبی کند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که چند درصد نظارت بر معاملات بازار سرمایه به شکل هوشمند است؟ گفت: به جرات می‌توان گفت بخش عمده نظارت هوشمند است اگر بحث شناسایی در نظر گرفته شود این عدد ۱۰۰ درصد خواهد بود در کل می‌توان اظهار کرد که ۱۰۰ درصد نظارت بر بازار سرمایه به شکل هوشمند صورت می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.