کد مطلب: ۸۸۰۱۳۲

خبر جدید از زمان ثبت اولین معامله در بورس بین الملل

خبر جدید از زمان ثبت اولین معامله در بورس بین الملل

مدیرعامل مناطق آزاد کیش گفت: امیدواریم که سال ۱۴۰۳ بتوانیم اولین معامله را در بورس بین الملل ثبت کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم سرهنگی، مدیرعامل مناطق آزاد کیش گفت: در خصوص بورس بین الملل اتفاقی که رخ داده این بوده که با بورس کالا شروع کردیم؛ یعنی مذاکراتی را با سازمان بورس و به ویژه بورس کالا و از آن طرف تولیدکنندگان و عرضه‌‌کنندگان داشتیم و ساختمانی را به آن اختصاص دادیم. چند تولید کننده نیز آمدند و موافقت اصولی گرفته شد و درصدد راه‌اندازی آن هستیم.

او افزود: البته که مقدماتی برای این کار وجود دارد تا بتوانیم بازار خود را شناسایی کنیم. مذاکراتی را هم داشته‌ایم و با توجه به اینکه کیش با ۷ کشور نزدیکی دارد به همین منظور از این موضوع در حال استفاده هستیم.

سرهنگی گفت: قطر، عمان و امارات کشورهایی هستند که در این زمینه با آنها صحبت شده البته نیازمند ارتقای زیرساخت‌ها هستیم باید محصولاتی عرضه شود که خواهان داشته باشد امیدواریم که ۱۴۰۳ بتوانیم اولین معامله را در بورس بین الملل ثبت کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از چالش‌ها این است که تجربه مشابه در کشور در این حوزه وجود ندارد به همین سبب باید ابعاد مختلف آن سنجیده شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص محصولات احتمالی که در بورس کالای حوزه بین‌المللی عرضه خواهد شد؟ گفت: مشابه پسته، زعفران و محصولاتی که خواهان دارد هدف ما است اگر تکمیل شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او افزود: همانطور که گفته شده کسی مخالف بورس بین الملل نیست اما در بخش‌هایی مانند چیستی و اهداف آن ممکن است اتفاق نظر وجود نداشته باشد.

پیش از این نیز عشقی رئیس سازمان بورس در این راستا گفته بود: بورس بین‌المللی در مرحله تکمیل موسسین است و موسسین که بسته شود بحث های مربوط به پذیره نویسی و سایر مراحل طی خواهد شد.

او در ادامه بیان کرد: نمی‌توان برای بورس بین‌المللی زمان اعلام کرد و بستگی به پیگیری های دبیرخانه مناطق آزاد دارد چرا که آنها در حال پیگیری کارها هستند و اگر پیگیری ها مستمر باشد می توانیم امیدوار باشیم که تا پایان سال عملیاتی شود.

عشقی در واکنش به این سوال که آیا سازمان بورس مخالف بورس بین الملل است؟ اظهار کرد: وقتی مجوز را صادر کردیم دیگر نمی‌توانیم بگوییم مخالف هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.