کد مطلب: ۸۸۰۱۴۸

گله عشقی از عدم برخورد با یک پرونده از تخلفات بازار سرمایه

گله عشقی از عدم برخورد با یک پرونده از تخلفات بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عدم برخورد با یک پرونده تخلف بورسی گفت: از ظرفیت پلیس امنیت اقتصادی برای رسیدگی به ناهنجاری‌ها و تخلفات بازار سرمایه استفاده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید عشقی امروز (دوشنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی و سازمان بورس، در خصوص برخی تخلفات صورت گرفته در بازار سرمایه اظهار کرد: در زمینه شناسایی تخلفات بازار سرمایه استعلامات زیادی از پروژه‌های متعددی صورت گرفته و پرونده‌هایی در برخی استان‌ها تشکیل شده است، که‌ باید در این زمینه همکاری‌هایی با پلیس امنیت اقتصادی صورت گیرد.

رئیس سازمان بورس افزود: حتی در چند ماه گذشته در استان کهگیلویه از افرادی با عناوین سازمان بورس، سوءاستفاده صورت گرفته است.

همکاری سازمان بورس و پلیس امنیت اقتصادی در زمینه تخلفات بازار سرمایه

وی ادامه داد: براساس قانون توسعه ابزارها، ضابطان قانونی سازمان بورس هم می‌توانند با پلیس امنیت اقتصادی در زمینه مبارزه با جرایم و تخلفات بازار سرمایه همکاری کنند.

عشقی درباره نحوه برخورد با مجرمان بورسی هم گفت: با اقدامات نظارتی سازمان بورس ناهنجاری‌های بازار سرمایه شناسایی می‌شوند که باید سرعت برخورد با این مجرمان بورسی افزایش یابد.

رئیس سازمان بورس همچنین گفت: اکنون پرونده‌ای از تخلفات بازار سرمایه وجود دارد که برخوردی با آن صورت نگرفته که امیدواریم با همکاری پلیس امنیت اقتصادی در این حوزه اقداماتی صورت گیرد.

پلیس امنیت اقتصادی از امروز در کنار بازار سرمایه است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی هم در مراسم در خصوص وظیفه این سازمان در بازار سرمایه اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان به علت اینکه بازارهای مالی از جایگاه برتری برخوردارند، پلیس بورس وجود دارد که مردم به آن اعتماد می‌کنند.

سردار رحیمی بازار سرمایه ایران را نوپا و دارای رشد قابل قبول دانست و گفت: اعتماد مردم باید به این بازار بازگردد تا سرمایه‌گذاران از سوددهی مطمئن شوند.

وی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی طی سال‌های اخیر با سازمان بورس همکاری داشته است، اما از امروز پلیس امنیت اقتصادی به صورت مدون در کنار بازار سرمایه قرار دارد.

سردار رحیمی در خصوص اهداف اصلی پلیس امنیت اقتصادی گفت: یکی از اهداف اصلی پلیس امنیت اقتصادی، استقرار امنیت و آرامش در اقتصاد، بازار سرمایه است و تلاش دارد به صورت تخصصی در بازار تجارت، کسب و کار و سرمایه ورود داشته باشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی همچنین گفت: سازمان بورس باید با جذب سرمایه از بازار سرمایه، آن را به بدنه تولید تزریق کند.

سردار رحیمی تصریح کرد: یکی از نکاتی که بسیار شاهد آن هستیم این است که برخی از شرکت‌ها در تابلوی بورس فعال هستند اما هیچ حضور فیزیکی ندارند و فقط در کاغذ شرکتی ثبت شده‌اند که سازمان بورس باید در این زمینه‌ها ورود کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: برای رسیدگی به پرونده و تخلفات بورسی با سازمان بورس همکاری خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.