کد مطلب: ۸۸۰۳۲۱

سردار رحیمی مطرح کرد

افزایش همکاری پلیس و سازمان بورس

افزایش همکاری پلیس و سازمان بورس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از رسیدگی به پرونده جابه‌جایی سهام بالغ بر هزار میلیارد تومانی یک فرد خبر داد و تاکید کرد که پلیس برای برقراری نظم و انضباط اقتصادی در کنار سازمان بورس و اوراق بهادار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار حسین رحیمی در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن امضا تفاهم نامه با این سازمان در جهت همکاری‌های مشترک، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌ها اساسی پلیس امنیت اقتصادی کشور برقراری نظم و انضباط و امنیت در حوزه اقتصادی و فرآیند تجارت است.

وی با بیان اینکه امروز بازار بورس یکی از بازارهای بسیار مهم و اساسی کشور است که قالب مردم به آن اعتماد کرده‌اند، ادامه داد: در دوره اخیر، سازمان بورس پیشرفت‌های خوبی داشته است و این اعتمادها روز به روز افزایش پیدا کرده است. با این حال طبیعتا بعضا افرادی هستند که بخواهند سوءاستفاده یا تخلفی کنند.

پلیس در کنار سازمان بورس و اوراق بهادر است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به امضا تفاهم‌نامه یاد شده، تاکیدکرد: پلیس به عنوان ضابط قانون و دستگاه قضایی در کنار سازمان بورس و اوراق بهادر در سراسر کشور است. پلیس آمادگی برخورد با معدود افرادی که بخواهند تخلف و تعدی به اموال عمومی کنند را دارد.

رحیمی تصریح کرد: پرونده‌های فراوانی را در این زمینه داشتیم، حتی پرونده‌ای اخیرا داریم که بالغ بر هزار میلیارد تومان است. در این پرونده سهام فردی جا به جا شده است. از این دست پرونده‌ها زیاد است که به این مسائل رسیدگی می‌کنیم. امروز و با این تفاهم نامه نیز زمینه همکاری پلیس و سازمان بورس بسیار فراوان تر شد و آنجایی که لازم باشد پلیس در کنار عزیزان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی و دخیل در این امر باید تلاش کنند تا سازمان بورس بتواند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند، توضیح داد: تلاش ما براین است که تعامل و ارتباط پلیس و سازمان بورس کشور را ارتقا ببخشیم و به صورت هدفمند و مدون همراه و در کنار سازمان بورس باشیم. یکی از اساسی‌ترین اهداف پلیس امنیت اقتصادی استقرار نظم و امنیت در همه شئون جامعه است. در همین راستا پلیس امنیت اقتصادی تلاش دارد تا این نظم و امنیت را در مجموعه های مالی و اعتباری کشور تثبیت و ارتقا دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، انعقاد تفاهم نامه یاد شده را در راستای ارتقا پیشگیری و مبارزه با جرایم و تخلفات بازار سرمایه، تحقق هر چه بیشتر عدالت و امنیت اقتصای، کشف جرایم و استفاده از ظرفیت های موجود طرفین و تامین بیش از پیش امنیت اقتصادی در حوزه بازار بورس عنوان و بیان کرد: پلیس امروز با تشکیل مجموعه امنیت اقتصادی تلاش دارد که به صورت تخصصی و هدفمند به موضوعات اقتصادی ورود داشته باشد. پلیس امنیت اقتصادی امروز برای تامین امنیت و آرامش اقتصادی کشور طرح های مختلفی رادر زمینه برخورد و مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی طرح ریزی و اجرا می‌کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه باید شرایطی را فراهم سازیم تا مردم با آرامش و اعتماد کامل اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، خاطر نشان کرد: در حوزه بورس باید به گونه‌ای اقدام شود تا مردم با اعتماد و اطمینان و با آسودگی خاطر در بورس سرمایه‌گذاری کنند و برای تحقق این امر عملکرد مطلوب مسولین امر بسیار تاثیر گذار و مهم است. باید تلاش کنیم که سرمایه گذاری های مردم به سمت تولید سوق داده شود، چرا که تولید مهمترین مولفه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

وی افزود: بازار بورس از مهمترین مراکز اقتصادی کشور محسوب می‌شود که بسیاری از مردم با اعتماد ایجاد شده اقدام به سرمایه گذاری در این مجموعه می‌کنند که باید این روند روز به روز تقویت و حمایت شود. پلیس امنیت اقتصادی به عنوان ضابط قوه قضائیه همراه و همکار سازمان بورس کشور است و با کسانی که بخواهند در فعالیت این بازار خلالی ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، در پایان سخنان خود تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی تمام قد به میدان آمده است و با تمام وجود از امنیت اقتصادی مردم دفاع خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چشممون روشن تا حالا کجا بودید جناب مستطاب؟؟
    جابجائی هزار میلیارد تومان ؟؟
    10000000000000000 واای بر مجرمین واای بر مطففین