کد مطلب: ۸۸۰۶۶۱

جزئیات سفارشات الگوریتمی در سال جاری اعلام شد

جزئیات سفارشات الگوریتمی در سال جاری اعلام شد

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:­ در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۹ مهر، حدود ۱۰ درصد از ارزش سفارشات خرد سهام و حق تقدم، شامل سفارشات الگوریتمی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیرمهدی صبائی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار­ با اشاره به جزئیات سفارشات الگوریتمی بیان کرد: در پاسخ به درخواست فعالان بازار و به منظور ارائه اطلاعات تکمیلی، جزییاتی از سفارشات الگوریتمی ارائه و در اختیار فعالان بازار قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نتایج بررسی انجام شده سفارشات در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۹ مهرماه، نشان‌دهنده آن است که حدود ۱۰ درصد از ارزش سفارشات خرد سهام و حق تقدم، شامل سفارشات الگوریتمی است.

صبائی تاکید کرد: ۹ درصد از این آمار مربوط به سفارشات بازارگردان‌های الگوریتمی و یک درصد آن درخصوص سفارشات آنلاین الگوریتمی بوده است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ارائه آمار دقیق‌تر در این زمینه، اطلاعات سفارش‌های الگوریتمی وارد شده در سامانه معاملات از ابتدای سال جاری تا ۱۹ مهرماه، به شرح جدول و نمودار زیر ارائه می‌شود.

الگوریتمی 1

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.